היא בכלל בקוריאנית, עלתה רק לפני פחות מחודש ויש לה רק 9 פרקים, כלומר היא לא "הכתר" וגם לא "משחקי הכס", והנה, "משחק הדיונון" הפכה לסדרה הנצפית ביותר בנטפליקס. 110 מיליון מנויים מתוך 209 מיליון בסך הכול שיש לנטפליקס צפו בסדרה - נתון שהדיח את "ברידג'רטון" מהפסגה.

בזמן שבקוריאה הצפונית בזים לסדרה של השכנים מהדרום, וטוענים שהיא מייצגת את כל מה שמקולקל בתרבות המערב - האנליסטים במערב המושמץ, באופן לא מפתיע, מסתכלים על הצלחת הסדרה, ובכלל על התוכן של נטפליקס (וברוך הבא סיינפלד) ומעלים תחזיות לרבעון השלישי. ולמה לעצור רק בו? גם בזה הנוכחי, האחרון של השנה.

צמיחת מספר המנויים, השורה העליונה, ובהתאם גם מחירי היעד - בכל אלה תמצאו העלאת תחזיות של השוק, גם הודות לתוכן בוידאו, וגם בציפייה למשחקי וידאו, לאחר שהחברה רכשה את אולפן המשחקים נייט סקול בסכום שלא נחשף.

לרבעון השלישי, שהסתיים זה עתה, צופים האנליסטים הכנסות של 7.48 מיליארד דולר (כמו תחזיות החברה עצמה) ורווח של 2.56 דולר למניה (בתחזית החברה: 2.55 דולר). תוספת המנויים מוערכת על ידי האנליסטים ב-3.8 מיליון איש. לרבעון הרביעי הצפי בשוק הוא להכנסות של 7.67 מיליארד דולר, ורווח של 1.10 דולר למניה, עם תוספת של 8.5 מיליון מנויים. אלה לפחות תחזיות הקונצנזוס.

המהפך של נטפליקס: מדאגה לאופטימיות

בפירמה Baird האנליסט וויליאם פאוור שמר על המלצת תשואת היתר, כשהוא מרים את מחיר היעד מ-650 דולר למניה ל-680 דולר. "אם 'משחק הדיונון היא אינדיקטור, אז התוכן הוא עדיין המלך", כתב בסקירה למשקיעים, והוסיף כי מספר ההורדות של אפליקציית נטפליקס ונתוני החיפוש עליה בגוגל מרמזים לגידול במספר המנויים שלה בסוף הרבעון השלישי, דבר שהוא סובר שיתמוך בתוצאות חזקות שתציג, כמו גם תחזית חיובית להמשך. 

"עוד קודם לכן צפינו שתוכן מושך יותר במחצית השניה של 2021 יביא לצמיחה במצבת המנויים, וזה מה שלדעתנו אכן קורה", הוסיף. "אנחנו עדיין בדעה חיובית לגבי המעמד של נטפליקס בטווח הארוך, ואולם עם ביצועים חזקים של המניה מאז הרבעון השני, וברקע השקת 'משחק הדיונון', יש להיות יותר אגרסיביים לגבי חולשות כלשהן (בכוונה שאם נטפליקס תציג כאלה - א.פ)".

בג'פריס, האנליסט אנדרו ארקוויץ שמר על דירוג ה"קניה" למניה והעלה את מחיר היעד מ-620 דולר קודם לכן ל-737 דולר כעת. הוא מצדו הזכיר את נייט סקול ואמר שהמכפילים לפיהם נסחרת החברה יכולים לעלות ככל שתתברר ההזדמנות של החברה בתחום הגיימינג, וגם כמובן עם צבירת פופולאריות של עוד תכנים כמו "משחקהדיונון".

כמוהו, גם ב-Truist העלו מחירי יעד. אצלם, האנליסט מת'יו ת'ורנטון שמר גם כן על המלצת "קניה", ומחיר היעד הועלה מ-600 דולר ל-690 דולר למניה. לדבריו, עמדת הקונצנזוס של האנליסטים בשוק התחלפה מדאגה בצל התחרות (דיסני, אמזון, AT&T עם המיזוג בין וורנר לדיסקברי) וקצב הגידול במנויים בתקופת הקורונה, לאופטימיות באשר לתכנים המתוכננים ודריסת הרגל בתחום הגיימינג.

הכתבה פורסמה לראשונה ב"ביזפורטל"