חברת הקונגרס האמריקנית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז צעדה אמש (שני) לראשונה על השטיח האדום של נשף ה"מט גאלה" במוזיאון המטרופוליטן שבניו יורק. קורטז עטתה שמלה לבנה בוהקת, אך כשהסתובבה התגלה מסר חד באותיות אדומות וגדולות על גבה: "מס על העשירים".

אקט המחאה של אוקסיו-קורטז מעניין אף יותר במסגרת שבה הוא הוצג: אירוע ראוותני במיוחד שאליו מוזמנים מהשמנה והסלתה של החברה האמריקנית, מפורסמים בתחומי הבידור והאופנה, רובם ככולם עשירים יותר ממה שאמריקני ממוצע מסוגל לדמיין. רק כרטיס כניסה לאירוע עולה 35 אלף דולר (שהולכים לתרומה למוזיאון).

כשנשאלה על פשר האמירה שהודפסה על גב שמלתה הסבירה אוקסיו-קורטז: "כשאנחנו מדברים על תמיכה במשפחות עובדות, וכשאנחנו מדברים על קוד מיסוי הוגן, לעיתים קרובות השיחה הזו מתקיימת בין אנשים מהמעמד העובד עצמו וממעמד הביניים. אני חושבת שהגיע הזמן שנכניס את כל המעמדות לתוך הדיון הזה".

 

 בעמוד הטוויטר שלה שיתפה אוקסיו-קורטז תמונה שלה מהערב ולצידה הכיתוב: "המדיום הוא המסר". עוד כתבה קורטז "הגיע הזמן לטיפול בילדים, לשירותי בריאות, לטיפול במשבר האקלים בשביל כולם. מסו את העשירים". 

 

 

כפי שניתן להסיק מעצם הזמנתה לאירוע הנחשב, אוקסיו-קורטז היא מחברות הקונגרס האהודות ביותר על אנשי תעשיית האופנה והבידור, שרובם מזהים עצמם עם המפלגה הדמוקרטית ועם עמדות ליברליות ושמאליות בארה"ב. קורטז עצמה נחשבת לסמן שמאלי בתוך מפלגתה, ופעמים רבות אימצה עמדות רדיקליות בעניינים של מיסוי, שוויון ואף הביעה תמיכה בעמדות אנטי ישראליות.

שמלתה של חברת הקונגרס עוצבה על ידי המותג "Brother Velliies" ואליה התלוותה על השטיח האדום מנהלת הקריאייטיב של המותג, אאורה ג'יימס. ג'יימס ידועה בהפצת "התחייבות ה-15%", שבמסגרתה קמעונאים ותאגידים מתחייבים להשתמש ב-15% מכוח הקנייה שלהם לתמיכה בעסקים שמוחזקים על ידי אנשים שחורים.

 

 

עם זאת לא כולם התחברו למחווה של אוקסיו-קורטז, ורבים טענו שיש באקט שכזה מן הצביעות. "אין ספק שהדרך הטובה ביותר להיאבק באי שוויון היא באמצעות אופנה עילית"', כתבה אחת ואחרת הוסיפה: "אלכסנדריה אוקסיו-קורטז פשוט רצתה ללכת למסיבה של אנשים עשירים. זה הכול".