גל חדש של מבצעים חריגים החל אתמול (רביעי), כשרשתות השיווק הבינו שצריך למשוך את הקונים מהמכולות השכונתיות שפרחו בימי הקורונה ומאתרי האון-ליין. מי שהניעה את התהליך היא רשת ויקטורי, שהחליטה למכור חלה לשבת או לחם בשקל אחד.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

למרות שלכאורה אין הגבלה, היום פורסם ב-N12 כי הופץ לעובדי הרשת תדריך שמבקש לא למכור לילדי חרדים, מאחר שהם יקנו בכמויות גדולות. לאחר הפרסום, מנכ"ל הרשת, אייל רביד, התנצל והסביר כי המטרה היא שכול משפחה תוכל ליהנות מהמבצע.

מלחמת המבצעים ברשתות השיווק
מלחמת המבצעים ברשתות השיווק | צילום: N12

במקביל לחלה בשקל, עוד ועוד רשתות הודיעו שהן יוצאות במבצעי שקל. הערב נוספו לחגיגה מבצעים של שקית חלב בשקל ברמי לוי, מגנום בשקל ברשת מחסני השוק. ברשת יינות ביתן, למשל, ניתן למצוא 3 ק"ג של כרעיים עוף ב-30 שקלים. ועדיין צריך לשים לב לאותיות הקטנות: ברוב הרשתות הלקוחות יוגבלו בכמות היחידות או שהמבצע מותנה בקנייה מעל סכום מסוים.

המבצעים החריגים הם כמובן תוצאה לא רק של התחרות, אלא גם של המגפה הכלכלית. התחושה שגם אם אין גל שני גדול בפתח, המשק מתקשה לצאת מהמשבר, והצורך להדק חגורה לא צפוי להיעלם בקרוב.

הרשתות מנצלות את תקופת הקורונה" הסביר תמיר בן שחר, מנכ"ל חברת צ'מנסקי בן שחר לייעוץ כלכלי. "הן מעלות את המחירים, ומעלות את הרווחים שלהן. זה גם נובע מהיעדר תחרות, והעובדה שהצרכנים היום לא קפדנים בבדיקת המחירים מכיוון שאנחנו מגיעים לחנות לבצע קנייה מהירה, לא קפדנית כמו שעשינו בעבר".