מראשית השבוע תושבי נתניה, חדרה ועמק חפר הנוסעים מדי בוקר לכיוון דרום הופתעו לגלות שהתנועה זורמת מהר מהצפוי  הודות להוספת הנתיב החדש על חשבון השוליים בין גשר אודים למחלף וינגייט.

אלא שכעת, נוסעים רבים מדווחים שהפקק פשוט עבר דרומה לאזור שפיים. עם זאת, נהגים שבעבר עמדו בפקק כשעה וחצי בממוצע בבוקר, מדווחים על קיצור הזמן בחצי.

"הוספת הנתיב בפולג על חשבון השוליים שחררה את הפקק של וינגייט, אבל הוא פשוט זז קדימה", אומרת שירלי, נוסעת בכביש בשיחה עם  mako. "עכשיו זורם לגמרי מנתניה צפון עד פולג, אבל יש פקק בירידה משפיים בכניסה לנתיב פלוס. נהיה שם ממש ג׳ונגל. הזמנים אמנם התקצרו אך חייבים לתת לזה מספר ימים. בגלל שהיה סיוט אנשים התחילו לצאת יותר מוקדם, אני מניחה שזה לא ימשיך לאורך זמן".

פקק במחלף שפיים (צילום: מצלמות התנועה של נתיבי ישראל)
צילום: מצלמות התנועה של נתיבי ישראל

"הבנו שיש נקודה בעייתית באזור וינגייט שמובילה לצוואר בקבוק", אמרו ל-mako גורמים בנתיבי ישראל, "הוספנו נתיב נוסף שמטרתו לפתוח את התנועה לבאים מכיוון פולג וכביש 2. ברגע שעשינו זאת הכביש נפתח לתנועה חלקה. אין בממשקי התזמונים שלנו מידע על פקקים בהמשך".

השינויים מגיעים לאור מחאה ציבורית נרחבת נגד המיזם החדש של משרד התחבורה, "נתיב פלוס", שמטרתו לעודד קארפול באמצעות הקדשת נתיב ייעודי לנסיעות משותפות. בצל הביקורת החליטו במשרד התחבורה להחיל את ההגבלות רק בין השעות 6 בבוקר ו-22:00 בערב. אף על פי נהגים רבים, גם זה לא מספיק לתיקון הבלבול והנזק הרב שהמיזם החדש יצר.

על אף הדיווחים האופטימיים, בנתניה, העיר שסבלה יותר מכל שכנותיה מגל הפקקים החדש, לא התקבלו דיווחים על שינויים דרמטיים בנפח התנועה בתוך העיר לאחר פתיחת הנתיב הנוסף.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "אין שום בסיס לטענה כי הפקקים עברו לאזור שפיים. הנתונים ותגובות של הנוסעים והנהגים מלמדים שהשינויים שבוצעו במהלך סוף השבוע שיפרו בהרבה את תנועת כלי הרכב בכביש החוף ופתחו את צוואר הבקבוק שהיה באיזור פולג. התנועה זורמת טוב יותר וב׳נתיב פלוס׳ עוד יותר".