ארכיון (צילום: דו"צ)
מנהרה בעזה | צילום: דו"צ

יוזמות לאיסוף תרומות, הורים מודאגים שמבקשים להתעדכן בשלום ילדיהם המשרתים בצה"ל ואפילו טיפים לאופן הטיפול במנהרות הטרור בעזה – כל אלה הם רק חלק מנושאי הפניות שזרמו אל מוקד קצינת פניות הציבור באגף כוח האדם במהלך מבצע "צוק איתן".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

במקביל להגברת הפעילות ברצועה גברה גם פעילותו של מוקד הפניות, שם נתקבלו עד כה יותר מ-16 אלף פניות – רובן מאזרחים (43%) ומחיילי חובה (29%) ומילואים (27%).

על פי נתוני צה"ל, מדובר בעלייה של 113% בשיעור הפניות לעומת תקופת מבצע "עמוד ענן" לפני כשנה וחצי. בתקופה הנוכחית מספק המוקד מענה לכ-400 פניות ביום, לעומת 300 פניות בעתות שגרה. ב-20 ביולי רשם המוקד שיא של כ-900 פניות, שהגיעו בעקבות חרושת השמועות סביב אסון הנגמ"ש שבו נהרגו 13 חיילי צה"ל.

צה"ל הגיב בירי טנק. ארכיון (צילום: רויטרס, חדשות)
טנק מחוץ לרצועה | צילום: רויטרס, חדשות

הצעות ייעול לטיפול בחמאס

מרבית הפניות מגיעות כאמור מאזרחים מודאגים שמבקשים להתעדכן בשלום יקיריהם הלוחמים בחזית, זאת בהיעדר כל אמצעי תקשורת אחר. "אני מנסה לא לחשוב על זה כי זה מטריד אותי", הודתה בשיחה עם חדשות 2 Online אם לחייל קרבי המשרת בעזה. "אני פשוט מתפללת שאף אחד לא יבוא אלי ושאף אחד לא יתקשר אלי". למרות דאגתה הרבה, מבהירה האם כי פנתה אל מוקד קצינת פניות הציבור מתוך הכרה בחשיבות התנהלות השטח וזאת מבלי להטריד אף גורם אחר בצה"ל.

בין פניותיהם של ההורים המודאגים היו גם כאלה מצד אזרחים מן השורה, שביקשו להפגין מעורבות ולייעץ לצה"ל כיצד לטפל באיום המנהרות ובארגון חמאס בכלל. ממוקד קצינת פניות הציבור ביקשו להדגיש כי אלה מועברות לעיונם של גורמים בחיל ההנדסה, כשהרלוונטיות שבהן אף יועברו הלאה אל שולחנו של קצין ההנדסה הראשי.

לפניות לכתב: MatanH@ch2news.tv