אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

בפיקוד העורף מרוצים מאוד מתפקוד אזרחי ישראל שנשמעים להנחיות שהם מפרסמים במהלך מבצע "צוק איתן". במקביל במוקד פיקוד העורף מקבלים אלפי פניות מדי יום מאזרחים מודאגים שמבקשים לקבל פרטים על מיגון והוראות בזמן נפילת טילים ושמיעת אזעקה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

על פי הנתונים, בשבוע החולף נשבר שיא של כל הזמנים בכמות הפניות למוקד המידע לציבור של פיקוד העורף: 72,000 פניות למוקד נרשמו מאז תחילת מבצע "צוק איתן". מתחילת השבוע נרשם מענה ל-98% מהשיחות אשר הופנו למוקד המידע של הפיקוד.

בזמן הכוננות מול האירועים בסוריה בקיץ 2013 למשל נרשמו בסך הכל 60,000 פניות למרכז המידע. "מדובר בשיא של כל הזמנים במספר הפניות, ואנו מרוצים מאוד מאוד מהיענות הציבור", אמר לחדשות 2 Online גורם בפיקוד העורף. "המוקד מתוגבר ואנו עובדים במרץ".

גם בדיקה שלנו העלתה כי זמן התגובה במוקד פיקוד העורף בטלפון 104 מהיר יחסית. הציבור הרחב יכול לפנות בכל שאלה בתחומי ההתגוננות האזרחית 24/7 - ולקבל מידע במגוון שפות.