מה יעלה בגורל הקו החדש? (צילום: רויטרס)
איום על הקו החדש? | צילום: רויטרס

בערב הסעודית שמעו על כך שחברת התעופה ההודית "אייר אינדיה" מעוניינת להפעיל טיסות ישירות מתל אביב לדלהי מעל שמי הממלכה החל מחודש מרס הקרוב, וטוענים הערב (רביעי) כי לא נתנה כל אישור כזה. שעות אחרי הדיווח, שיגר דובר רשות התעופה הסעודית הודעת הכחשה לפיה "אייר אינדיה" מעולם לא קיבלה אישור לטוס מעל שטחה אל ישראל וממנה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

למרות דיווחים על מגעים חשאיים בין המדינות בשנים האחרונות, סעודיה לא מכירה רשמית בישראל. הסרת איסור הטיסה מעל שטחה שקיים כבר 70 שנה עשוי לשקף הפשרה ביחסים בין ישראל לממלכה, שתיהן בנות ברית של ארה"ב, שחולקות חששות סביב התגברות ההשפעה האירנית באזור.

השר לוין ונשיא אייר אינדיה
השר לוין ונשיא אייר אינדיה | צילום:

כחודש אחרי ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודו, במהלכו נחתמו מספר הסכמים בתחומים שונים בין המדינות, התקשורת ההודית הודיעה היום כי חברת "אייר אינדיה" תשיק טיסות ישירות מישראל לדלהי מעל שמי ערב הסעודית החל מהחודש הבא. מדובר בטיסה שתארך כ-5 שעות בלבד. ברשות שדות התעופה אישרו את הדיווח, אך בחרו שלא להתייחס לעובדה שהטיסה תעבור מעל שמי סעודיה.

אחד הגורמים להסכם הוא מענק חד פעמי לחברה שהעביר שר התיירות יריב לוין, העומד על פי הידווח על סכום של 750 אלף אירו. על פי הדיווח, בשלב זה אין כרטיסים זמינים באתר האינטרנט של החברה אך החל מהחודש הבא ייפתחו שלוש טיסות בשבוע לדלהי, בימים ראשון, שלישי וחמישי. מחיר הטיסה יהיה זול משמעותית מהמחיר אותו נדרשים לשלם היום ישראלים המעוניינים לטוס להודו, בשל העובדה שזמן הטיסה יהיה קצר הרבה יותר.

"אין ספק שהמהלך יוזיל את מחירי הטיסות"

בתקשורת ההודית צוטטו בכירים בחברה שאמרו כי הם מקווים שהטיסות הישירות לדלהי יגדילו את מספר הנוסעים למדינה, והוסיפו כי הם מעריכים שהמחיר יהיה זול הודות להוזלת המחיר בשל המעבר מעל שמי סעודיה.

"כאיש אל על ואזרח מדינת ישראל, זה אירוע שמח ומשמח שסעודיה מאפשרת את הטיסות", אמר מיקי שסטבורגר, סמנכ"ל המסחר הנכנס של אל על. "אין ספק שהדבר הזה יקצר את זמני הטיסות ויוזיל את מחירי כרטיסי הטיסות".

עוד הוסיף שסטבורגר: "אנחנו באל על ובחברות תעופה ישראליות אחרות, מקווים שההסכמה הזו לטוס מעל שמי ערב הסעודית תקפה גם לחברות תעופה ישראליות ולא רק זרות. אנחנו לא רואים הבדל בין נוסעים ישראלים בחברות ישראליות לנוסעים ישראלים בחברות זרות".