לבית משפט השלום בת"א הוגשה תביעה בסך 182,500 שקלים נגד חברת הביטוח "הפניקס" – המסרבת לממן ניתוח לאישה שעברה כריתת שד. לטענת החברה, מדובר בניתוח קוסמטי – על אף שבפוליסת הביטוח נכתב בבירור שהיא מממנת ניתוחים מסוג זה. בתשובת שהגישה החברה לתובעת, נטען: "הפניקס לא אחראיים למקרה ביטוח הקשור בניתוח קוסמטי או אסטטי".

האישה עברה כריתת שדיים בעקבות גידולים סרטניים בשנת 2007 ולאחר מכן עברה ניתוח שחזור. 8 שנים לאחר מכן, היא החלה לסבול מכאבים בכל הגוף, ואובחנה עם פיברומיאלגיה שנגרמה מהשתלים. הרופאים המליצו להסיר במיידי את שתלי הסיליקון, ולבצע שחזור באמצעות שומן בטני.

התובעת פנתה לחברת הביטוח שלה, "הפניקס", בבקשה שיממנו לה את הניתוח המורכב. לפי הפוליסה, החברה אמורה לממן כל ניתוח שבא לשחזר פגם שנגרם במהלך ניתוח שבוצע במסגרת הביטוח – בדיוק כמו המקרה הזה. למרות זאת, ב"הפניקס" דחו את בקשתה בטענה שמדובר ב"ניתוח אסטטי" (הטעות במקור).

עו"ד רפאל אלמוג (צילום: אופיר הייב)
עו"ד רפאל אלמוג | צילום: אופיר הייב

"מקרה מקומם שבו מבוטחת אשר שילמה במיטב כספה על ביטוח בריאות פרטי, מוצאת עצמה ביום פקודה נאלצת להילחם מול חברת ביטוח שדחתה את בקשתה בטענות סרק הזויות ממש, אומר עו"ד רפאל אלמוג, ממשרד "אלמוג שפירא", המייצג את התובעת. "מקריאת טיעוני הדחייה של המבטחת עולה התחושה הקשה כי זו עשתה כל שבידה וניסתה להיאחז בכל טיעון, מופרך ככל שיהיה, על מנת לדחות את תביעתה המוצדקת והנכונה של התובעת. המבטחת התנהלה בחוסר תום לב מובהק ובניגוד לחובות המוטלות עליה כמבטחת אשר קיבלה רישיון מהמדינה לעסוק בביטוח".

מהפניקס נמסר בתגובה: "החברה מצרה על מצבה של המבוטחת, הסוגיה נדונה במסגרת תביעה שהוגשה לבית המשפט ושם תינתן תגובותינו".