פרסום ראשון: משרד הבריאות הסיר היום (רביעי) סרטון שפרסם בפייסבוק במסגרת קמפיין רשת לקידום התנהגות נכונה בצל התפשטות הקורונה בישראל. זאת, לאחר שהסרטון הקומי שהופץ אתמול ברשת עורר את זעמה של ממשלת סין, וזו הגישה דרך שגרירותה בישראל תלונה רשמית בעניין למשרד החוץ.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

את חמתו של הממשל הסיני עוררו 10 השניות הראשונות בסרטון, שבהן גיבור הקמפיין, "קובידון - האח החורג של קופידון", מעיד על עצמו: "מייד אין צ'יינה, אבל עובד כמו שצריך או לא עובד כמו שצריך?". בעקבות תלונת השגרירות הסינית הוסר הסרטון מרשת פייסבוק, אולם הוא עדיין זמין לצפייה באתר "יוטיוב".

קובידון (צילום: יוסי גבני)
"מייד אין צ'יינה אבל עובד". הקמפיין שהרגיז את סין | צילום: יוסי גבני

גורמים במשרד הבריאות נדהמו מעצם הגשת התלונה. אחד מהם אמר לחדשות 12: "זה לא ייאמן, הם פשוט רואים הכל, בכל מקום". את הסרטון הפיקה עבור משרד הבריאות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ).

קאריס ויטי, מומחית לממשל ויחסי ישראל-סין ויו״ר מכון SIGNAL לחקר מדיניות ישראל-סין, אומרת כי "אנחנו בתקופה של מתח גבוה בין סין ומעצמות העולם המערבי, וסין נוקטת במדיניות שמטרתה להעביר מסר חד וברור. היה ניתן לדעת מראש כי הסינים יתפסו את תוכן הסרטון כעלבון. העם הסיני תופס את תרבותם, מורשתם וגאוותם הלאומית כערך עליון מעל לכל, והסינים מצפים שננקוט במשנה זהירות בכל הנוגע לסנטימנט הלאומי הסיני".