למרות שהיא מגיעה מדרום אמריקה הרחוקה, הפפריקה הצליחה להשתלב היטב במטבח המקומי. בתבשילים, בחומוס, בשקשוקה ואפילו בצ'יפס – פפריקה היא תבלין שמוסיף טעם ייחודי למגוון רחב של מנות. אבל מתברר שטעמה הוא לא היתרון הכי גדול שלה. למעשה, מדובר בתבלין שיש לו גם לא מעט יתרונות בריאותיים שכדאי להכיר, הנה העיקריים:

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אנטי-דלקתית

יש שיגידו שכורכום הוא ה-תבלין בכל הנוגע לדלקות, אבל מתברר שגם לפפריקה יש תכונות אנטי-דלקתיות. לפי כתב העת המדעי Journal of Inflammation Research, צריכת פפריקה באופן קבוע יכולה להפחית דלקות בגוף. החומר הפעיל בפפריקה עוזר גם להפחית כולסטרול מסוג LDL, המכונה "הכולסטרול הרע", שהצטברות שלו בגוף יכולה להוביל למחלות לב וכלי דם.

תורמת למערכת העיכול

לפי ג'סיקה סוויפט, דיאטנית קלינית, אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של שימוש בפפריקה בתפריט היומי, הוא שהתבלין עוזר למערכת העיכול לפרק טוב יותר את המזון. "פפריקה מכילה תרכובת שידועה ביכולתה לסייע לעיכול בכך שהיא גורמת להפרשה מוגברת של חומצות הקיבה, שחיוניות לפירוק המזון", היא מסבירה. אותה תרכובת נמצאה בעבר קשורה להפחתת כיב קיבה וגם תסמינים של רפלוקס קיבתי ושטי.

פפריקה מעושנת
מונעת דלקות בגוף ומשפרת את מערכת העיכול | צילום: carlosdelacalle, Shutterstock

יכולה למנוע אנמיה ועייפות

פפריקה מכילה ברזל, המסייע להעברת חמצן בגוף. "בלי מספיק ברזל אתם עלולים לסבול מתשישות ועשויים לפתח אנמיה, שיכולה להשפיע על הכל, ממערכת החיסון ועד לתפקוד המוח", מציינת סוויפט. ואם אתם לא צורכים בשר, זה חשוב אף יותר שתצרכו את הברזל שלכם ממקורות אחרים. סוויפט ממליצה לצרוך כ-17 מ"ג ברזל ביום. כדי לסייע לברזל להיספג טוב יותר בגוף, מומלץ לצרוך מזונות שמכילים ברזל לצד מזונות שעשירים בוויטמין C. כף פפריקה מכילה כ-1.4 מ"ג ברזל.

מכילה לא מעט סיבים תזונתיים

המנה המומלצת של סיבים תזונתיים ליום היא כ-25 גרם. בכף פפריקה יש כ-2 גרם סיבים תזונתיים, שזה למעשה לא מעט. וזו כמובן סיבה נוספת לכך שתוספת של פפריקה במאכלים שונים יכולה לתרום לבריאות מערכת העיכול, מאחר שסיבים עוזרים למזון לנוע טוב יותר במערכת העיכול והם גם מהווים מזון לחיידקים הידידותיים במעי, שהם חלק חשוב מתהליך של עיכול תקין.

 עוד ב-mako בריאות:
>> זהירות: המאכלים שיכולים לפגוע לכם בראייה
>> הסיכון שלכם להידבק יעלה אם תלכו למקום הזה
>> זו הטעות הכי גדולה שאתם עושים עם המסכה שלכם

ויש גם מינרלים

אמנם כמות המינרלים בפפריקה היא לא משמעותית, זה בהחלט מוסיף לערכה התזונתי. פפריקה מכילה כמויות קטנות של סידן, אשלגן, מגנזיום וחומצה פולית.

האם יש תופעות לוואי?

צריכה מוגזמת של פפריקה יכולה לגרום לחוסר נעימות בקיבה, הזעה ונזלת, כי בכל מקרה מדובר במשפחת הפלפלים. אבל סביר להניח שלא תצרכו כמות כזו משמעותית שתגרום להופעות התסמינים הללו. באופן כללי, הפפריקה נחשבת לתבלין בטוח לצריכה.