זירת התאונה לפני כשנה (צילום: איחוד הצלה)
זירת התאונה לפני כשנה | צילום: איחוד הצלה

התאונה הקשה נגמרה בהרשעה: ב-4 באוגוסט 2013 נסע יעקב ויצמן, נהג אוטובוס בחברת "מטרופולין", בכביש שש מראשון לציון לכיוון דרום, אך הנסיעה השגרתית הסתיימה באסון. במהלך הנסיעה סמוך למחלף שורק פגע האוטובוס במשאית עם נגרר, לאחר שויצמן לא שם לב לעמידת המשאית בצד הדרך, וארבעה מנוסעי האוטובוס נהרגו וכ-40 נפצעו, מתוכם שישה קשה. היום (ד') הורשע ויצמן בגרימת מותם ברשלנות, ומירר בבכי בבית המשפט: "אני מצטער שכנהג ציבורי לא הצלחתי למנוע את התאונה הזו".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אבשלום מאושר, שופט בית המשפט לתעבורה באשקלון, אישר את הסדר הטיעון שהושג בין הנהג לבין הפרקליטות והרשיע את ויצמן על פי הודאתו גרימת מוות ברשלנות, נהיגה ברשלנות וגרימת חבלה של ממש. בית המשפט קבע כי ויצמן נמנע מהאטת האוטובוס, למרות שהדבר היה יכול לאפשר לו "להגיב בצורה ראויה לסכנה" ולהגדיל את המרחק מהתנועה.

בחודש ספטמבר ייקבע עונשו של ויצמן, שטען בחקירתו: "נסעתי ישר כפי שמחייב אותי החוק, הייתי מרוכז בדרך ולא שוחחתי בטלפון הנייד". עוד הוסיף הנהג בחקירתו כי איש מהנוסעים לא הסיח את דעתו. על פי כתב האישום שאושר, "ויצמן לא הבחין מבעוד מועד בעמידתם של המשאית והנגרר בשוליים הימניים של הכביש, כשלפניהם משולש אזהרה, וזאת למרות שדה הראיה הפתוח שעמד לרשותו לאורך זמן".

4 נהרגו ו-40 נפצעו (צילום: רן מאיר)
4 נהרגו ו-40 נפצעו | צילום: רן מאיר

בטרם אישור הסדר הטיעון, ביקש השופט לשמוע את עמדת המשטרה. פקד אלכס מוגילביץ', שהיה ראש מדור תאונת דרכים בדרום בזמן התאונה, טען בדיון כי "זמן מעבר לסביר לנהג המקצועי להבחין בטרם התאונה במכשול ולמנוע את האירוע". הפקד הדגיש כי היה ניתן לראות את המשאית ממרחק רב, לאחר ש"הנקודה הסמויה כדברי הסניגור התפתחה והגיעה למימדי המשאית שהעגלה שלה עומדת בשול הימני כאשר חלקה בולט לנתיב הנסיעה הימני".

עוד נכתב באישום כי למרות עמידתם של המשאית והנגרר בשוליים הימניים, "נמנע ויצמן מלתכנן את נסיעת האוטובוס בעוברו בסמוך ובמקביל לכלי רכב אלו. ויצמן, בהיותו נהג רכב ציבורי, הפר את חובת הזהירות המוגברת כלפי הנוסעים באוטובוס, לאחר שנטל על עצמו להסיע את אותם הנוסעים בשלום למחוז חפצם אך לא נקט בכל אמצעי הזהירות על-מנת להבטיח את שלומם ובטיחותם".