פרסום ראשון: לאחר מעצרו של חיים ביטון, נהג אגד החשוד בגרימת מותם ברשלנות של שישה מנוסעי קו 402, בכירים בחברה זומנו היום (שלישי) לחקירה. "לא נסבול תאונות כאלה בשל רשלנות", ציינו במשטרה. "ככל שלומדים אנחנו מבינים שיש פה אחריות שילוחית לחברה כולה". במשטרה מדגישים כי ככל הנראה חקירת הבכירים תעשה תחת אזהרה.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - כנסו לחדשות 2 בפייסבוק

המשטרה לא הסתפקה רק בנהג אוטובוס, אלא מרחיבה את החקירה במה שהוגדר כטיפול שורש. "אנחנו נחושים למצות את הדין", הבהירו במשטרה. "נחקור את המקרה הזה כמו התאונה שאירעה בכביש 31. כמו אז, גם שם לא הסתפקנו בנהג המשאית - אלא זימנו גם בכירים בחברה, בהם גם קציני בטיחות ומנהלים. בכוונתו גם כאן לבדוק את כל השתלשלות האירוע".

שעות ספורות לאחר התאונה הקטלנית, פורסם לראשונה בחדשות 2 כי הנהג היה מעורב בתאונה דומה בדצמבר 2014. במשטרה מתכוונים לבדוק האם באגד נקטו את כל הצעדים על מנת למנוע את הטרגדיה. "אנחנו יודעים שלנהג הזה עבר תעבורתי עשיר", הסבירו. "אנחנו רוצים לדעת אם הבכירים באגד עשו הכול על מנת שהנהג הזה יקבל את כל ההכשרות המתאימות".

זירת התאונה בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)
זירת התאונה ביום ראשון | צילום: פלאש 90

ראש אגף התנועה: "הפצועים זעקו, הנהג התעסק בטכוגרף"

מוקדם יותר דנה ועדת הכלכלה של הכנסת בגורמים שהובילו לתאונה הקטלנית בכביש 1, בה נהרגו שישה מנוסעי קו 402 ונפצעו יותר מ-10 בני אדם. מפקד משטרת התנועה, ניצב ירון בארי, עדכן את חברי הוועדה על התקדמות החקירה: "אנו חוקרים אחריות ישירה של הנהג וחוקרים גם את כל מי שהיה אחראי לכך שהנהג עלה על ההגה. בדקות אלה נחקרים חלק מהאנשים והנושא נבדק".

"ברור לנו לגמרי שההתנהגות של הנהג אינה רגילה", אמר בארי. "זמן קצר אחרי התאונה, כשגופות מפוזרות והפצועים זועקים, הוא יצא לטכוגרף, עשה שם מספר פעולות שאנחנו בודקים מה המשמעות שלהם. זו לא התנהגות שהיית מצפה מאדם שהיה אחראי או מעורב בתאונה שכזאת".

"טיפול שורש". הנהג חיים ביטון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
"טיפול שורש". הנהג חיים ביטון | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר התחבורה ישראל כץ התייחס לתאונה והטיל את האחריות על הנהג חיים ביטון. "נהג האוטובוס נהג ברשלנות פושעת והוא צריך להיות אחראי עם כל הכבוד", ציין כץ. "הנהג צריך להיות אחראי על הנהיגה שלו. אסור לפטור את הנהגים מאחריות ולכן נפעל בממשלה להכניס מכשירי התרעה מצילי חיים. לפי כל מחקר, כשיש את החיישנים האלה יש ירידה בכמות הנפגעים".

ביטון נעצר לאחר התאונה בחשד לגרימת מותם ברשלנות של נוסעי האוטבוס. בנוסף הוא חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה, משום שלטענת המשטרה הוציא את ה"קופסה השחורה" של האוטובוס, הטכוגרף, מיד לאחר התאונה.