"טיפול שורש". הנהג חיים ביטון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
חיים ביטון בבית הדין | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשטרה ממשיכה בחקירת התאונה הקטלנית אתמול בכביש 1 בה נהרגו שישה בני אדם, ובדיון בבית הדין לתעבורה טענה כי נהג האוטובוס שהתנגש במשאית שעמדה בצד הכביש חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה. בדיון שנערך הבוקר (שני) בבית הדין לתעבורה בירושלים בהארכת מעצרו של הנהג חיים ביטון, טען נציג המשטרה כי לפי החשד הוא ניסה להוציא את מכשיר הטכוגרף (ה"קופסה השחורה") מתוך האוטובוס לאחר התאונה.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - כנסו לחדשות 2 בפייסבוק

נהג האוטובוס נעצר בשעות הבוקר המוקדמות בחשד לגרימת מוות ברשלנות. הוא הועבר להמשך חקירה ולאחר מכן הובא לדיון בבית הדין לתעבורה, שם הוארך מעצרו בשלושה ימים נוספים. נהג המשאית בה התנגש האוטובוס שוחרר בערבות ויגיע לקצין לפסילת רישיון ל-90 יום.

זירת התאונה ביום ראשון (צילום: פלאש 90)
זירת התאונה הקטלנית, אתמול | צילום: פלאש 90

מחקירה ראשונית עולה כי ביטון היה מעורב בדצמבר 2014 בתאונה אחרת בזמן שנהג באותו קו, 402, בכיוון ההפוך מבני ברק לירושלים. גם בתאונה הזו, שהתרחשה לפני מספר שנים, פגע נהג האוטובוס במשאית באזור מחלף שורש והמקרה הסתיים במספר פצועים.

בעקבות התאונה החליטו ב"אגד" שהנהג לא ייסע בכבישים בינעירוניים, הוא שובץ בנסיעות עירוניות בלבד, ורק לפני כמה שבועות שב לנהוג בכביש ירושלים-תל אביב. יתכן שהמשטרה תבדוק אם ישנה אחריות שיוכית לגורמים באגד בעקבות החזרתו של הנהג לקו הבינעירוני.

ארבעת ההרוגים ששמם הותר לפרסום (צילום: פלאש 90)
ההרוגים בתאונה הקטלנית | צילום: פלאש 90

אזרח שנוהג לנסוע באופן קבוע בקו 402 סיפר כי מדובר בנהג מועד, שעובר על כללי הבטיחות במהלך הנסיעה. לדברי האזרח, מדובר בעבירות הקשורות לשמירה על מהירות הנסיעה, שמירת מרחק, וכן שמירה על ריכוז ותשומת לב למתרחש בכביש. לדברי הנוסע, תאונה מהסוג שהתרחש היום, הייתה רק שאלה של זמן.

עוד עולה מחקירת המשטרה כי נהג המשאית נאלץ לעצור בשול הדרך עקב תקלה, ככל הנראה, נזילת שמן. כ-4 דקות לאחר שעצר בשול, האוטובוס שהגיע מכיוון ירושלים סטה מנתיבו והתנגש במשאית בצידו הימני. עד כה מסתמן בחקירה חשד להיסח דעת מצד ביטון ונבדק האם השתמש במכשיר הסלולרי שלול במהלך נהיגה.