אין תמונה
השלט בבית הקפה. ציני או ראוי?

למה סוגרים עסקים ביום השואה? לבית הקפה "ג'רמייה" בתל אביב יש אג'נדה ברורה. שלט שנתלה על דלת העסק מונה את הסיבות הבאות: "כי אנשים מתו בשביל תפוח אדמה אחד, כי אנשים הסגירו את ההורים שלהם בשביל קצת כרוב, כי אנשים גנבו מרק, כי הצליפו להם בראש והם המשיכו לאכול וכי הגוף כבר מת מהמקום והפה המשיך ללעוס".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

השלט, שצולם והועלה על ידי בית הקפה לרשת הפייסבוק חולל סערה. גולשים זעמו וטענו כי השלט מזעזע והניסוח, שלקוח מתוך הספר "שואה שלנו" מאת אמיר גוטפרוינד - ציני. "המסר שרציתם להעביר הועבר בצורה ילדותית ואינה מכבדת אפילו את עצמכם. תתעסקו בלהכין קפה ולא בכתובות ושלטים", כתבו מספר גולשים.

אחרים דווקא חשבו כי מדובר ביוזמה מבורכת שמכבדת את זכר השואה. "דווקא כשהמדינה ותושבים מזלזלים בניצולי השואה, למשל הדתיים שעשו על האש היום בפארק, צריך לשים שלט כזה כדי לזעזע", כתבה אחת הגולשות. גולשת אחרת שיבחה את בית העסק על סגירתו של המקום ביום השואה: "אני מעריצה את האיש שסגר את בית העסק המצליח שלו, ביום שלמרבה הבושה והתדהמה מסתמן להיות אחד הימים הכי רווחיים בשנה".

הבעלים: "כשהיינו פתוחים יום השואה נראה כמו חג"

בעליו של בית הקפה, רון גיבורי, לא מבין על מה המהומה. "זה לא היה אמור להגיע לכאלה ממדים", הוא אומר, "שמנו את זה בפייסבוק כדי להודיע ללקוחות שלנו שאנחנו סגורים היום". לדבריו, המטרה להשתמש בניסוח כזה היתה לזעזע והוא אינו רואה בכך מסר פוגעני.

הוא מספר כי בשנים קודמות החליטו להשאיר את בית העסק פתוח והשנה חרגו ממנהגם. "כשהיינו פתוחים בעצם במקום להזכיר את יום השואה, זה נראה כמו יום חג של אנשים שבחופש מהעבודה וחוגגים". התגובות הנזעמות לא מטרידות אותו: "אני יכול להבין מאיפה זה בא, אנשים חושבים שעשיתי את זה בשביל פרסום, וכל אחד רשאי להביע את דעתו. אני לא עושה דברים בגלל דעתם של אנשים אחרים".