שגרת חייהם של אלפי נוסעים ברכבת ישראל שובשה אתמול (שני) לאחר ש-35 נהגים מדרום הארץ שנאבקים לשיפור תנאיהם, הודיעו שהם חולים וסירבו להגיע לעבודה. ה"מחלה" של הנהגים הביאה לביטולן של כ-30 רכבות בין לוד ל"ראשונים" ובין בית שמש למלחה, זאת לאחר שאתמול בוטלו 13 רכבות מאותה הסיבה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בדרך כלל ביום ממוצע בחודש ספטמבר יש רק 3 נהגים שנעדרים בשל מחלה. כשניסינו לשוחח היום עם הנהגים "החולים" ולשמוע מהם על מצבם, חלקם הגדול ניתק, ומחלקם שמענו שלל הסברים ל"מגפה" שפשתה לפתע בקרב נהגי רכבת ישראל.

"אני ממש מרגיש לא טוב", סיפר אחד מהם. אחר הסביר: "כשיעבור הכאב אני אחזור לעבודה. כואב לי הגב. פריצת דיסק ב-2014. בכל תקופת מעבר כואב לי הגב".

ברכבת ישראל הודיעו אתמול על ביטולן של עשרות רכבות, ובהנהלה הבהירו כי גם אחרי שהקפיצו את הנהגים הכוננים ובהתאם להערכת המצב שנערכה מבעוד מועד - אין מנוס מסגירת קווים נוספים. בוועד עובדי הרכבת בחרו לתקוף את ההנהלה ומסרו זמן קצר תגובה מטעמם.

התוכנית שתפחית את העומסים? (צילום: ארז דין, חדשות)
תמונת ארכיון | צילום: ארז דין, חדשות

"ועכשיו לאמת: כדי להפעיל את הרכבות בקו הראשונים-לוד נדרשים בסך הכול שני נהגים", נמסר מהוועד. "כדי להפעיל את הרכבות בקו בית שמש-מלחה נדרשים עוד שני נהגים. ברכבת ישראל יש 300 נהגי קטר, האם באמת יש צורך להשבית רכבות נוסעים? או שאולי זו רק הדרך של הנהלת הרכבת שוב, להסית את האש מכישלונותיה אל עבר העובדים והוועד?".

זה היום השני של ביטולים ברכבת ישראל, לאחר שבראשון בוטלו רכבות ברחבי הארץ בשל הצהרה של למעלה מ-30 נהגים על מחלה פתאומית. הצהרות המחלה שהתקבלו הביאו לביטולה של הרכבת מבאר שבע לדימונה בשני הכיוונים.