בעלי עסקים רבים נתקלים בתקופה האחרונה בעוקץ מסוג חדש: אדם מתקשר לחנות בזהות בדויה, טוען כי הוא בעל העסק ודורש מהעובד בחנות לתת לשליח סחורה. לרוב מקרים אלו מתרחשים ברשתות או חנויות גדולות בהן אין היכרות בין בעלי העסק לעובדים בחנות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בתיעוד שהגיע לידי מערכת החדשות, רואים במצלמות האבטחה עובדת בחנות האופטיקה "I OPTIC" אוספת מספר רב של משקפיים מהחנות, זאת לאחר שנפלה קורבן לשיחת העוקץ. יניר סודאי, בעלים ומנכ"ל הרשת סיפר על המקרה: "התקשרו לאחת העובדות בחנות וביקשו ממנה לאסוף כמות מסוימת של משקפי שמש ומשקפי ראיה ולתת אותה לשליח". שווי העוקץ ב-"I OPTIC" הוא כ-200 אלף שקלים, כך לטענת הבעלים.

"הנוכל שהתחזה אלי - כבעלים של החברה, רטן ואמר לה 'את לא מקשיבה לבעל הבית'", על מנת לגרום לה לשתף פעולה, הסביר סודאי. אחר כך כדי להרגיע את העובדת אמר הבעלים כי הנוכל "התחיל להגיד לה שהוא מרוצה ממנה ושהיא עובדת מאוד טובה".

עוד הסביר סודאי כי המוכרת בחנות פקפקה בהוראות המוזרות אותן קיבלה ואף העלתה מספר חשדות בשיחה הטלפון. "למה זה צריך לעשות בכזו מהירות ואיך אפשר לבצע משלוח ללא תעודה" שיחזר הבעלים משיחה את דבריה של המוכרת. אך כנראה המתחזה שהיה על קו הטלפון חזר ואמר לה שהיא לא צריכה להתווכח עם "בעל הבית במקום" ולכן היא בסופו של דבר נפלה קורבן לתרגיל.

אחת מהדרכים בהן הנוכלים מזייפים את זהות השיחה היא דרך אפליקציות שאיתן ניתן לשנות את מספר הטלפון ופרטי הזיהוי של המתקשר. בנוסף בכל המקרים הנוכלים מפגינים ביטחון רב במהלך השיחה ודורשים בצורה חד משמעית את המוצרים, בדרך זאת העובד המבולבל נענה לבקשת העוקץ. כמו כן ברוב המקרים הנוכל עושה עבודת שטח ומודיעין על מנת לדעת את תכולת החנות ואת הצוות העובדים בעסק.