גזירת הסרט ע"י בני משפחת רמון, רה"מ והשר (צילום: ששון תירם, חדשות)
גזירת הסרט ע"י בני משפחת רמון, רה"מ והשר | צילום: ששון תירם, חדשות

מאות השתתפו היום (שני) בטקס חנוכת נמל התעופה הבין לאומי "רמון" שבנגב. נמל התעופה החדש ישמש כשדה אלטרנטיבי לנתב"ג בשעת חירום וצפוי לשרת יותר מ-4.5 מיליון נוסעים בשנה. "הנמל החדש יעצים את הפריחה חסרת התקדים ביחסינו הבינלאומיים", הצהיר ראש הממשלה נתניהו.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

בפתיחת הטקס נתניהו אמר כי "בהתרגשות אדירה, טל יפתח ונועה רמון, בני משפחת רמון, ביום ההיסטורי הזה, לפני רגע קט מעבר לפינה, נטענו עץ באדמת המדבר וכעת אנחנו נושאים מבטינו מעלה אל שמי הערבה". נוסף על כך ראש הממשלה טען כי "הנמל החדש יעצים את הפריחה חסרת התקדים ביחסינו הבינלאומיים. ישראל הופכת ליעד תיירותי מבוקש. ב-2018 ביקרו אצלנו למעלה מ-4 מיליון תיירים, שיא של כל הזמנים, הכניסו למדינה 22 מיליארד שקל".

ירידה במגיעים לאילת, נמה"ת רמון (צילום: דין פישר, חדשות)
"שדרוג אסטרטגי משמעותי בתעופה בישראל", כ | צילום: דין פישר, חדשות

בטקס חנוכת הנמל, השר ישראל כץ אמר כי "מהיום, מדינת ישראל היא מדינה עם שני נמלי תעופה בינלאומיים, העומדים בסטנדרטים המתקדמים בעולם. זהו שדרוג אסטרטגי משמעותי של יכולת התעופה האזרחית שלנו". עוד הוסיף שר התחבורה וטען: "שמי אילת והנגב נפתחים היום ומצטרפים למדיניות 'השמים הפתוחים', שהובילה ממשלת ישראל. מדיניות שהביאה לתחרות ולהוזלה דרמטית של מחירי הטיסות, וכן לגידול עצום במספר הנוסעים - היעד לשנה הנוכחית הוא 25 מיליון נוסעים".

הנמל החדש ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל ויחליף את השדות הקיימים באילת ובעובדה. הוא נבנה על מנת לשרת טיסות טרנס-אטלנטיות, ומעל ל-60 מטוסים צרי ורחבי גוף. בנוסף, ישמש הנמל כשדה אלטרנטיבי לנתב"ג בשעת חירום, בשל תנאי מזג אוויר או כל סיבה אחרת, במקום לרנקה ועמאן כיום.

נמה"ת החדש ישמש שדה אלטרנטיבי לנתב"ג (צילום: ששון תירם, חדשות)
נמה"ת החדש ישמש שדה אלטרנטיבי לנתב"ג | צילום: ששון תירם, חדשות

חברות התעופה שינחתו בנמל "רמון" יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה, במטרה לעודד את החברות לנחות בשדה החדש. הקמת נמל התעופה רמון מומנה במלואה מתקציב רשות שדות התעופה והיא נאמדת ב-1.8 מיליארד שקלים.

"זהו שדה התעופה היחיד בישראל ובין הבודדים בעולם שנבנה ותוכנן ללא כל תשתית מוקדמת שהייתה במקום", אמר האדריכל אמיר מן, ראש צוות התכנון של שדה התעופה רמון. "למרות זאת, הפרויקט נבנה ללא כל חריגה מהתקציב שהוגדר עבורו, הנמוך משמעותית מתקציב של פרויקטים באותו סדר גודל בעולם. תכנון ועיצוב הפרויקט הושפעו מעולם התעופה העתידני, ומסביבת הטבע של המדבר. שדה התעופה עתיד להפוך לאבן שואבת לתיירים ולבעל חשיבות עליונה במפת התיירות האזורית והבין-לאומית לישראל.‎

בימים הקרובים יפורסם לוח הטיסות הפנים ארציות שיופעלו בהדרגה, עד למעבר המלא מהטרמינל באילת לנמל החדש. לאחר מכן יפורסם לוח הטיסות הבינלאומיות עד להפעלה מלאה של הנמל. נמל התעופה "רמון" ישרת בשלב הראשוני יותר משני מיליון נוסעים בשנה, והוא מתוכנן להרחבת הפעילות ל-4.5 מיליון נוסעים בשנה. הנמל יכלול חנויות דיוטי פרי, בריכה ביולוגית בלב המבנה, אליה ניתן להביט מכל אולם, מערך כבישים חדש ומגרשי חנייה לכלי רכב.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו