המלון ששוב עולה לכותרות: כ-1,000 אורחים הגיעו לסוף שבוע במלון רויאל בים המלח, חלקם במסגרת אירוע ה"כורדיאדה". הם ציפו לחוויה טובה ומפנקת של נופש יוקרתי, אלא שלתדהמתם הרבה, הם נתקלו בכמה ליקויים חמורים במתחמי המלון ואפילו בחדרים – ובמקום התעוררה סערה. "יש לנו גללים בחדר, צואה מרוחה על הספה, רמת הניקיון שואפת לאפס", סיפרו שתיים מהנופשות בשיחה עם N12. בעבר, באותו המלון בדיוק, דיווחו השוהים על תנאים לקויים ואף מהומה שהתפתחה בין עובדים לאורחים.

מהחומרים שצילמו האורחים ניתן לראות את הזוהמה הרבה בחדרים, את השירותים הסתומים וכן את הלכלוך בחדרי האמבטיה. בנוסף, גם בחדר האוכל נצפה עומס דרמטי וחריג, כשאחת מהתלונות הייתה להיעדר שירות ולכך שאין מספיק אוכל לכלל האורחים. "המנהלת ואנשי הקבלה – כולם ברחו. לא היה עם מי לדבר", אמרה אתי גבאי, אחת האורחות הזועמות בשיחה עם N12.

מהומה במלון בים המלח
הלכלוך במלון, שתועד ע"י האורחים

אורחת נוספת בשם סימה נמיר טענה: "יש לנו בחדר גללים של עכברים וצואה מרוחה על הספה, האמבטיה במצב מזעזע כך שאפילו לא יכולנו להתקלח". עוד הוסיפה: "רמת הניקיון פה שואפת לאפס. כל אחד מאנשי השירות ששואלים אותו שאלה לא יודע לענות. חדרי האוכל מפוצצים באנשים: יש כאן יותר מ-1,000 איש – ועמדה אחת בלבד של חביתות".

בתגובה לטענות, הגיבה מנהלת המלון, ובשיחה עם N12 ניסתה להסביר את המצב: "אנחנו אחרי הקורונה כרגע, אחרי שנה וחצי שהמלון היה סגור - נמצאים בתהליך שיקום של המלון. אין לנו כרגע מספיק עובדים כי הם נמצאים בחל"ת". באשר לטענות בנושא התברואה הקשה, אמרה: "התיאורים שכאילו החדרים מלוכלכים אינם נכונים כפי שמגדירים אותם. אני עובדת כאן שנים, ומעולם לא ראיתי כאן עכבר".

גם מארגן אירוע הכורדיאדה במלון טען שלא מדובר בתופעה רחבה וקשה: "נכון, היו כשלים בחדרים – אבל בסך הכל היה פה אירוע מצוין. אנשים רקדו ושמחו, מדובר רק באורחים בודדים שהתלוננו. העובדים פה נתנו את הנשמה, ולכל מי שהייתה בעיה פתרו לו אותה". גם לגבי חדר האוכל, הוא אמר שהמלון התנהל בצורה טובה: "היה אוכל בשפע, אבל במקום לחכות בסבלנות – אנשים נכנסו בדוחק".

לא מדובר בפעם הראשונה שיש תלונות מצד אורחים כלפי מלון רויאל בים המלח. לפני כשנה התרחשה מהומה נרחבת, כשאורחים התעמתו עם עובדים, לאחר שהתלוננו על היעדר תפקוד בחדר האוכל ולאחר שלא קיבלו את חדרם. לפני כ-4 שנים גם כן באותו מלון – אורחים סיפרו על תברואה לקויה, ואף נתקלו במקקים בחדר האוכל.

תגובת מלון רויאל ים המלח: "בכל מלון יש שעת לחץ בבוקר, כשרוב האורחים יורדים לארוחה ולא מוכנים להמתין לניקיון השולחנות. על אף בקשת העובדים הם נדחפים לחדר אוכל ואז מתלוננים, אנו עושים כל מאמץ לספק לאורחים חוויה טובה ונמשיך לעשות כך תמיד"