הממשלה אישרה אמש (שלישי) את העוצר הלילי בחג הפורים החל מיום חמישי ב-20:30 ועד יום ראשון ב-05:00 בבוקר. כעת, עולות בעיות הנוגעות לאכיפתו של הסגר שטרם נמצא להן פתרון ובהן: אי תגבור כוחות משטרתיים במשך החג ופרצה משפטית בחוק.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

כתבות נוספות ב-N12:

הדגש שיינתן מצד המשטרה בנוגע לאכיפה, יעסוק בעיקר במגזרים החרדים והחילוניים שצפויים לקיים מסיבות פורים על אף האיסור. למרות שכוחות המשטרה לא יתוגברו, הכוונה כעת היא להציב כוחות במקומות המועדים להתקהלויות ולמסיבות פירטיות: אזורי תעשיה, אולמות אירועים, יערות ופארקים - שם על פי ההערכות יתקיימו מסיבות מחתרתיות.

במשטרה נערכים לקראת הצבת המחסומים
"אכיפה לייט" - המשטרה לא צפויה לתגבר כוחות. ארכיון

כוחות המשטרה צפויים להיעזר באמצעי תצפית ובמידע שרץ ברשתות החברתיות על מסיבות. ההערכה היא שמאות מסיבות יתקיימו בעיקר בטבע, בבתים פרטיים, בהאנגרים ואפילו במוסכים. המשטרה חוששת כי גם במגזר החרדי ובעיקר בפלגים הקיצוניים יקיימו אירועים המוניים שיכללו שתייה מרובה. עם זאת, צפויה "אכיפה לייט" בדומה לשנה שעברה, ובהמשך לכך צפויה עלייה בתחלואה.

בנוסף לקשיים באכיפה בשל אי תגבור בכוחות המשטרה, מסתמנות גם 2 פרצות משמעותיות בתקנות הממשלה שעשויות להציב למשטרה אתגר נוסף. מתוך הדיון בישיבת הממשלה, אמר המשנה ליועמ"ש, רז ניזרי, כי יש אפשרות למנוע מאדם או לאכוף את יציאתו של אדם מהבית אחרי השעה 20:30, שעת כניסת העוצר הלילי, על פי התקנות, אך אין אפשרות למנוע ממנו לחזור לביתו אחרי השעה 20:30. 

מסיבת פורים בכיכר (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
"הפרצה יכולה לרסק את כל סוגיית העוצר הלילי", מסיבת פורים, ארכיון | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

השרים בממשלה תקפו ואמרו כי הפרצה הזו יכולה לרסק את כל סוגיית העוצר הלילי, שכן חגיגות משפחתיות ומסיבות פירטיות יוקדמו, וכך גם התקהלויות וחגיגות כמו הטישים.

הסוגייה השנייה שמהווה פרצה, נוגעת לחגיגות פורים בירושלים. חג הפורים בעיר הבירה נמשך גם ביום ראשון, כך שאם העוצר הלילי יסתיים ביום ראשון בחמש בבוקר, רבים יערכו את החגיגות והטישים ביום ראשון בערב. לסוגיה זו טרם ניתנה תשובה, ומכיוון שהתקנות הסופיות עוד לא גובשו, לא מן הנמנע שבעקבות הערות השרים הפרצות ייסגרו. זו הראשונה קשה יותר משפטית לסגירה, שכן נציגי היועמ"ש הסבירו שאי אפשר למנוע מאדם לחזור לביתו.