מצבה של בת ה-11 הידרדר - הקופה סירבה לפנותה לבית החולים: לידי N12 הגיע היום (שני) תחקיר פנימי שביצע פיקוד העורף והחמ"ל שמנהל את המלון שבו שהתה הילדה שנדבקה בקורונה ומאושפזת במצב קשה בבית החולים רמב"ם. מהתחקיר עולה כי במשך זמן רב התלוננו במלון שלילדה יש חום גבוה, אך קופת החולים לאומית סיפקה לה תרופות בלבד וסירבה לפנותה לבית החולים. רק בעקבות לחץ החמ"ל על קופת החולים, כך על פי התחקיר, פונתה לבסוף הילדה לבית החולים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אתמול דווח על ילדה בת 11 שנדבקה בנגיף הקורונה ופונתה במצב קשה מבית החולים פוריה לבית החולים רמב"ם כשהיא מורדמת ומונשמת. הילדה שהתה במשך חמישה ימים במלון בצפון, שמאכלס חולי קורונה תחת פיקוד העורף.

פינוי חולה עם חשד לקורונה לבי"ח שערי צדק (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
אילוסטרציה | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

בעקבות המקרה, ביצע פיקוד העורף תחקיר מעמיק כדי לבדוק את התנהלותם של כלל הגורמים באירוע. "חשוב לציין שאלמלא הערנות והלחץ של החמ"ל על קופת החולים, לא היה מתבצע פינוי כלל כי נתנו להם רק תרופות", נכתב בתחקיר.

עוד מפורט בתחקיר שהילדה בת ה-11 התייצבה במלון ביום שני, 19 באפריל, כחולת קורונה מאומתת. במשך חמישה ימים עלה החום של הילדה ופיקוד העורף פנה בנושא לקופת החולים. גורמים במלון טענו: "התלוננו שוב ושוב בפני קופת החולים שמצבה של הילדה מחמיר, אך לא הסכימו לפנותה. רק לאחר שהחמ"ל של פיקוד העורף לחץ היא פונתה לבית החולים".

טיפול קורונה בביה"ח מעייני הישועה בבני ברק (צילום: נתי שוחט, פלאש/90 )
אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש/90

גורם שמטפל בחולי הקורונה במלוניות סיפר כי זו לא הפעם הראשונה שבה הוא שומע על מקרה כזה: "אנחנו נתקלים בסיפורים כאלה שוב ושוב. מטופלים מתלוננים לרופא על חום או כאב ראש ואומרים להם לקחת אקמול או תרופה אחרת. זה פשוט לא רציני מה שקורה פה. כל הטיפול בשלט רחוק הוא בעייתי מאוד".

בתוך כך, ברמב"ם הודיעו הבוקר שמצבה של בת ה-11 נותר ללא שינוי והיא עדיין מורדמת, מונשמת ומטופלת בתרופות לייצוב מצבה. אביה של הילדה הודה לצוותים שמטפלים בבתו: "אני מודה לבורא עולם על הכל. הכל לטובה. מודה לצוות הרפואי בחמ"ל במלון כינר, לאנשי פיקוד העורף ולצוותים בבתי החולים פוריה ורמב"ם. בית החולים מעדכן אותנו ללא הפסקה. תודה רבה לעם ישראל על החיבוק הענק והתפילות. בבקשה תמשיכו לקרוא תהילים לרפואת הדס בת אורה".

תגובת קופת חולים לאומית: "הילדה היקרה אובחנה שבוע לפני חג הפסח (4.4) כמאומתת לקורונה. מאז הייתה במעקב צמוד של סגל רופאים ואחיות פעמיים ביום כמקובל. מצבה לאורך כל תקופה זו היה יציב וללא אירועים מיוחדים. ב-22.4 ב-12:00 נערכה עם המטופלת שיחת וידאו, במהלכה השתתף אחד ההורים. קיים תיעוד סדור וברור של הביקור. נערכה שיחה נוספת בערב, במהלכה הובהר המינון הנכון של התרופות, שיש לתת לילדה".

"ב-23.4 נוהלו שתי שיחות עמם. אמנם היה חום, אך קיים תיעוד כי חשה טוב יותר לאחר טיפול להורדת חום. ב- 24.4, כאשר נערכה מולם שיחת מעקב הייתה כבר במיון. תועד כי האם סיפרה על התפתחות של קוצר נשימה וכאבים בחזה, אשר לא היו קודם, ובעטיים פנו למיון. לאומית מחזקת את ידי המשפחה ותומכת בה לכל אורך הדרך, מלווה אותה באופן רציף ומאחלים לילדה החלמה מהירה".