קו הרכבת בין ירושלים להרצליה דרך תל אביב יושלם בספטמבר השנה במקום בספטמבר 2021, כך חושף מסמך פנימי של משרד התחבורה שהגיע ל-N12. עם חזרת הקו לפעילות, הרכבת מירושלים שהגיעה עד עתה לתחנת ההגנה בתל אביב תגיע עד לסבידור. גם בכבישים מקדימים את הלו"ז, מחלף חדש בכביש 85 ליד כרמיאל ייפתח בספטמבר השנה במקום בסוף הרבעון הראשון של שנה הבאה, המחלף אמור להפחית משמעותית את פקקי התנועה. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' החליט לנצל את משבר הקורונה להאצת עבודות התשתית ברחבי הארץ, ואף ספג ביקורת על עיכוב פתיחת הרכבת כדי להשלים את העבודות. כעת מסמך פנימי של משרד התחבורה חושף את ההישגים המשמעותיים של המשרד. 

לנוסעי הרכבת גם יחסכו הפרעות בזכות האצת העבודות. הרכבות מאשקלון צפונה היו אמורות לספוג שיבושים במהלך חודשיים של עבודות לחיבור מוסך הרכבת החדש שם. החיבור הזה הושלם בתקופת הקורונה. התקנת מערכת איתות בקו הרכבת המהיר לירושלים הוקדמה גם היא, ב-18 חודשים. 

החלפת מסילות בתקופה הקורונה
החלפת מסילות ברכבת ישראל בתקופת הקורונה | צילום: cloudview צילומי אוויר, רכבת ישראל

עוד בכבישים, הרחבת כביש 2 לשלושה נתיבים על רקע העומסים שיצר נתיב פלוס הואצה בשלושה חודשים. העבודות על נתיב תחבורה ציבורית בכביש 5 הואצו ב-6 חודשים. מהנוסעים האיילון גם נחסכו הפרעות, במשרד התחבורה מקדימים את הלו"ז ב-4-5 חודשים של עבודות שהיו מפריעות לתנועה אם היו מתקיימות בזמן שגרה. 

מחלף יבנה מזרח נפתח השבוע, 5 וחצי חודשים מוקדם מהמתוכנן. נתיב התחבורה הציבורית בירושלים הואץ ב-6 חודשים. בכבישי הארץ ביצעה חברת נתיבי ישראל עבודת אחזקה של ארבעה חודשים על 40 ק"מ בחודש אחד בלבד. 

הרכבת הקלה גם נהנתה מהאצה במקטעים מסוימים. כך למשל בשדרות ירושלים הואצו העבודות בשלושה חודשים. ואולם על רקע האיסור על כניסתם של ישראל של מאות עובדים סינים על ידי משרד הבריאות ככל הנראה יהיה עיכוב במועד סיום הקו שיועד לאוקטובר שנה הבאה. במשרד התחבורה ממשיכים לפעול להבאת העובדים לישראל תוך בידוד כפול והקצאת מלון בידוד מיוחד.