עומסים רבים נרשמו הבוקר (שני) ברכבת ישראל בעיקר בתחנות המצויות על הקו החלופי שתוגבר בשל עבודות החשמול של המסילות לתחנות תל אביב מרכז סבידור ותל אביב השלום. מהנהלת הרכבת נמסר כי בשעות השיא נרשם עומס של 120% בתחנות רחובות ובאשקלון. נוסעים רבים חשו תסכול בעקבות הצפיפות ושינוי המסלול: "ניתקו אותנו מהמרכז – הגעתי לעבודה עייף, זה לא נעים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"בגלל ההשבתה אני צריך לדלג לתחנת אשקלון. כל מי שהיה מגיע דרך תחנות שדרות, אופקים ונתיבות מתנקז לאשקלון", סיפר תום אלון, תושב כפר עזה. "זו תוספת נסיעה ברכב הפרטי בין חצי שעה לשעה, ואז עולים על רכבת מאספת שארוכה יותר ברבע שעה עד חצי שעה. ניתקו אותנו מהמרכז".

עומס ברכבת  (צילום: החדשות12)
רכבת ישראל, הבוקר | צילום: החדשות12

בשל העבודות שהחלו הבוקר, פוצל קו באר שבע-אשקלון-ראשל"צ משה דיין-רעננה, וישנם שינויים זמניים בתנועת הרכבות. איתמר פינחס, תושב אשקלון, הרגיש היטב את השינויים: "הנסיעה מאשקלון לשלום לוקחת לי בבוקר בד"כ 50 דקות. עליתי על הרכבת של 06:50 והגענו ב-8:15 - תוספת של חצי שעה".

פינחס סיפר לחדשות 12 כי תדירות הרכבות השתנתה - וגם הרכבת "המהירה" הפכה לרכבת מאספת. "זה עומס היסטרי ולא נעים", שיתף. "הגעתי לעבודה הבוקר בעיקר עייף, זה לא היה נעים. בתחנת ההגנה היו אנשים שלא הצליחו לרדת מהרכבת בגלל העומס ואנשים שעוד רצו לעלות".

רכבת ישראל (צילום: רכבת ישראל)
מפת השינויים ברכבת ישראל | צילום: רכבת ישראל

הסגירה, שהחלה בחצות, צפויה להימשך עד ה-20 בחודש אך לא אמורה לפגוע בשירות הרכבות במרכז במהלך "חג הפסטיבלים" – חנוכה. החל מהיום ועד יום שישי, 20 בדצמבר 2019, תנועת הרכבות בקו באר שבע-ראשון לציון-תל אביב-רעננה, שכוללת 10 תחנות, תפעל במתכונת שונה לצורך האצת העבודות להקמת תשתית לרכבות חשמליות בין תחנות תל אביב. הסגירה השנייה תחל ב-6 בינואר ותימשך עד ל-28 בחודש הבא.