חצי עבודה בכביש הדמים: הממשלה הבטיחה לשפץ את הציר המסוכן בעוטף עזה אבל באמצע העבודה התקציב נגמר - כך פורסם לראשונה הערב (שני) במהדורה המרכזית. מיליונים נשפכו ועשרות אלפי חיילים ותושבי עוטף עזה ננטשו על ידי הממשלה בהחלטה לעצור את הרחבת כביש 232 - העורק הראשי והאסטרטגי של עוטף עזה.

מדובר בציר המרכזי בעוטף, כביש אדום. בחמש השנים האחרונות 13 בני אדם מצאו בו את מותם בתאונות קטלניות. הכביש מפותל, מיושן, בלי שוליים, בלי שדה ראיה ובלי תאורה, ונוסעות עליו מדי יום גם אלף משאיות עמוסות בסחורות, בדרכן הלוך ושוב למעבר כרם שלום. זהו גם הכביש שעליו משנע צה"ל כוחות בלחימה מול עזה.

בתום מבצע "צוק איתן", שהסתיים במשבר אמון בין התושבים לצה"ל ולממשלה, הכריז ראש הממשלה נתניהו על תוכנית שיקום וחיזוק לאומית שתחזק את ההתיישבות באזור. בין היתר הוחלט "להטיל על שר התחבורה להרחיב את כביש 232 מצומת סעד ועד למעבר כרם שלום" בסכום של 250 מיליון שקלים.

הפרויקט יצא לדרך ואת חלקו הראשון מכרם שלום ועד ניר יצחק שאורכו שמונה קילומטרים סיימו כמעט לחלוטין. אך את ארבעת הקילומטרים שנותרו עד לצומת מבטחים הוחלט דווקא עכשיו -במלאת חמש שנים למלחמה - לבטל ולא להעביר את 56 מיליון השקלים שהובטחו. המשמעות היא שההרחבה וסלילת הכביש ייפסקו סמוך לקיבוץ ניר יצחק והפרויקט יישאר תקוע.

עם ההודעה על הפסקת הפרויקט לפני כשבועיים פנה ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני לראש הממשלה שיתערב. "זה אמור היה להיות חבל ההצלה של ממשלת ישראל לעוטף עזה, צעד שישיב את אמונם", אמר. "ההחלטה לעצור את הפרויקט, לא רק שהיא ממשיכה לסכן את חייהם של התושבים - היא גם מעמיקה את זעמם".

סתיו שפיר מסרה בעקבות הפרסום: זה לא התקציב שנגמר- זה האיכפתיות של ממשלת ישראל מהחיים של אזרחיה. בזמן שראש הממשלה טס ברחבי הגלובוס לטיסות רהב מיותרות על חשבון משלם המיסים, עוד ועוד אזרחים ימותו כי ראש הממשלה, ההוא ששקוע עד צוואר בפרשיות שחיתות לא מעביר תקציבים. כאילו לא מספיק לאזרחים המצב המחפיר בעוטף עזה, באה הממשלה ומנחיתה עליהם עוד מכת מוות. את הבחירות הקרובות לא צריך לנצח- חייבים לנצח.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסר: "בהחלטת ממשלה שהתקבלה אחרי 'צוק איתן' תוקצבו 250 מלש"ח כדי להפוך את כל הכביש הזה לדו-נתיבי דו-מסלולי מכרם שלום ועד צומת סעד. זו היתה החלטה כללית שלא קדם לה תכנון מפורט ואומדן עלויות רציני, והיא התקבלה בגלל שלממשלה חשוב לחזק את ההתיישבות בעוטף ישראל, ולמרות שהכביש הזה לא עומד בקריטריונים המקצועיים של משרד התחבורה. אחרי שבוצע תכנון מפורט התברר שעלות הפרויקט כולו גבוה בהרבה".

ממשרד רה"מ נמסר: "הנושא נמצא בבירור מול משרד התחבורה"

אל תפספסו את ועידת המשפיעים 2019! נבחרת הכתבים המובילה של ישראל פוגשת את האנשים המשפיעים במדינה! >>> מהרו להירשם עוד היום