האם זה יהיה הפיתרון לפקקים בכבישי הארץ? משרד התחבורה החל ביוזמה חדשה שתעודד "קארפול" - נסיעה שיתופית – שבמסגרתה נתיבים בכבישים ראשיים יוקצו עבור כלי רכב עם כמה נוסעים בנוסף לנהג. הערב (חמישי) פרסמנו לראשונה ב"תוכנית חיסכון" את הכבישים השונים שבהם נוכל לעקוף את עומסי התנועה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במשרד התחבורה כבר התחילו את העבודות על הנתיבים השיתופיים בנתיבי איילון ובכביש החוף, אשר יסומנו בסמל הנראה כמו מעוין בצבע צהוב. בחלק מהמקרים, הנתיבים החדשים יהיו על חשבון השוליים, אך במקרים אחרים הנתיבים הללו יהיו על חשבון נתיבים קיימים.

"בעצם אנשים שיסיעו שני אנשים ויותר בכביש החוף ובנתיבי איילון שלושה אנשים ויותר – יוכלו גם להנות מההסדר הזה", הסבירה מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר-אייל. "בעצם מי שרוצה לא להיתקע בפקקים, לא לנסוע לאט – צריך לנסוע יחד. מי שנוסע לבד ברכב פרטי צפוי להמשיך לעמוד בפקק ואפילו הפקק שלו יתארך".

_OBJ

בשנה הקרובה הנתיבים השיתופיים מתוכננים להיפתח בכבישים הבאים: בכביש 4 - מכפר סבא עד לחיבור עם כביש 1; בכביש 1 - הנתיב הקיים מבן שמן ולוד עד למחלף שפירים; בכביש 5- בין ראש העין לתל אביב; בכביש 471 – ממחלף בר אילן עד לנחשולים, ובכביש 57 הנתיב השיתופי ייפתח באזור נתניה.

משרד התחבורה העביר בינתיים את התקציב למשטרה כדי שתאכוף, ובהמשך יוצבו גם מצלמות חכמות שידעו לזהות את מספר האנשים שיושבים ברכב. בכל אופן, השאלה הגדולה כעת היא: עצם זה שלוקחים נתיב לשאר המכוניות יאריך את הפקקים, אבל האם זה יצליח לחנך את הנהגים הישראלים לשנות את הרגלי הנסיעה?