3 ימים לפני הבחירות, ולאחר שבסקר האחרון מפלגתו נחלשה משמעותית וקיבלה מספר מנדטים חד-ספרתי, יו"ר תקווה גדעון סער התראיין הערב (שבת) במשדר המיוחד של ראשי המפלגות בפגוש את העיתונות וקרא לבנט להודיע שהוא לא הולך עם נתניהו. הוא התייחס גם לטענת רה"מ שיהיו עריקים בקרב מפלגתו, ותקף: "אלה שקרים, קשקוש גמור".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני קורא לבנט - עכשיו כמה ימים לפני הבחירות, תודיע שאתה לא הולך עם נתניהו", קרא סער. "תודיע שאתה בא לקואליציה של שינוי. ביחד נהיה גרעין לאומי חזק יחד עם מפלגות שנמצאות במרכז המפה הפוליטית ונהווה קואליציה אלטרנטיבית אם נתניהו לא יביא 61".

סער תקף את נתניהו על כך שטען שאולי יהיו עריקים בתקווה חדשה, והתייחס בפרט לאפשרות שהאוזר והנדל יערקו לאחר הבחירות: "יש להם הסכם מפורש איתי, סומך עליהם ב-100%. הטענות לעריקה הן שקרים, זה קשקוש, הרי אם יש מהלך כזה, אתה לא מודיע עליו, זה ספין של נתניהו. נתניהו נוהג לשקר, אין דרך מנומסת להגיד את זה. הוא באופן שגרתי מפזר ספינים כדי לפזר דה-מורליזציה אצל המצביעים שלנו".

בנימין נתניהו, נפתלי בנט וגדעון סער בכנסת, 2013 (צילום: מרים אלסטר, פלאש/90 )
צילום: מרים אלסטר, פלאש/90

סער גם התייחס לטענות שמא יהיו עריקים מהליכוד שיחברו לגוש השני. "אני חושב שאם נתניהו ייקלע לאופוזיציה ולא יהיה לו את כוח הכפייה אז יהיה לו מאוד קשה לשמור את הליכוד מאחוריו", טען סער. "אני חושב שיש הרבה ליכודניקים שבאים איתנו, גם ברמת השטח. אנשים שהיו עשרות שנים בהנהגת הליכוד, בהם גם שרים ופרלמנטרים הכי מבריקים שהיו לליכוד".

"לפיד לא יכול להקים ממשלה"

לגבי ישיבה בקואליציה תחת יו"ר יש עתיד יאיר לפיד טען סער שלפיד לא יכול להקים ממשלה והוסיף: "אני יכול להגיד דבר אחד, אני לא עוסק בתרחישים היפותטיים. אם תהיה אפשרות לממשלה אלטרנטיבית, נשב כולנו ונתגבר על נושאים פרסונליים כדי לעשות שינוי".

יאיר לפיד וגדעון סער  (צילום: צילום לפיד: Tomer Neuberg | צילום סער: Yonatan Sindel, פלאש/90 )
סער טוען: לפיד לא יוכל להרכיב ממשלה | צילום: צילום לפיד: Tomer Neuberg | צילום סער: Yonatan Sindel, פלאש/90

לאחר שנשאל על כך שהוא במגמת ירידה בסקרים השיב סער שאינו חי את הסקרים וכי הוא בטוח במשימה שלקח על עצמו. "הבחירות עוד לא קרו. המשימה שלי היא למנוע 61 מנדטים מנתניהו", אמר. "הסכר הזה הוא חיוני כדי שהמדינה לא תהפוך למדינה עם שלטון יחיד שמרוקן את סמכויות הממשלה, משפיל את עובדי הציבור, ממלא את התקשורת בשופרות ומשנה את פניה של המדינה. אם תקווה חדשה לא הייתה קמה, אז הייתה קמה ממשלה של נתניהו עם בנט".

על הקמת קואליציה שתורכב מכלל המפלגות שמחוץ לגוש הימין-חרדים, והן גם הרשימה המשותפת השיב סער: "אני לא אקים קואליציה עם המשותפת, אני לא מאמין בקואליציה שנשענת על גורמים קיצוניים".