בעין הסערה: אבתיסאם מראענה מנוחין המועמדת מטעם מפלגת העבודה מתנצלת על הזלזול ביום הזיכרון וחושפת את משפחתה היהודייה - "אני עומדת בצפירה כשאני בחוץ. אני מצטערת שזה פוגע בכל לב של אימא אבא, אח או אחות ששכלו את הבת או את הבן שלו - זה לא משנה מה הסיבות".

מהדירה הקטנה שבה אבתיסאם (45) מתגוררת ביפו יחד עם בן זוגה ובתם בת השש, היא כבר חוללה לא מעט מהומות, ניהלה מאבקים ועל הדרך גם יצרה עשרה סרטים. אבל נדמה ששום דבר לא הכין אותה לסרט הפוליטי החדש כשהפעם העדשות מכוונות רק אליה. "אם  לא הייתי ערבייה, הייתי חוטפת את מה שאני חוטפת? היו אומרים לי טרוריסטית? אני על תקן ערבייה", היא אומרת בריאיון ליוסי מזרחי בחדשות סוף השבוע.

מעמד האישה בכלל ובחברה הערבית בפרט הם שהניעו אותה להגיע לפוליטיקה כשבדרך היא דילגה - התחילה במפלגת מרצ, בהמשך בחרה ברשימה המשותפת ולאחרונה הגיעה לעבודה מבלי להתרגש מהביקורת על המעבר: זכותי המלאה לבחור באנשים, אני במדינה דמוקרטית".

למפלגת העבודה הגיעה אבתיסאם בעקבות הערכתה ליושבת הראש מיכאלי, אך עוד לפני שהספיקה לחגוג - נשלפו פוסטים וציוצים שלה מהעבר. "היטלר שנא את העם היהודי, הוא עשה את הפשע הכי גדול בהיסטוריה, ואני רוצה שאנחנו נזכור תמיד שיש שנאה, ומה היא יכולה לגרור".

בצל הביקורת, אמרה כי היא עומדת בצפירה כשהיא בחוץ והתנצלה על המילים שכתבה: "זה סטטוס ישן מאוד ועלוב. היום לא הייתי כותבת אותו בכלל". לשאלה האם היא יכולה לייצג מפלגה ציונית, היא משיבה בחיוב ללא היסוס:  "בוודאי. באתי כאבתיסאם ואני מאמינה בקיום של המדינה שאני חיה בה".

למעשה, גם חייה האישיים של אבתיסאם מורכבים - בן זוגה הוא בועז מנוחין, איש הייטק וקיבוצניק לשעבר מעוטף עזה. חמיה הוא בן למשפחה שכולה וחמותה נעמי, חוקרת שואה ודור שני לניצולים. "כואב לי עליה, לא מגיע לה שיתקפו - ולא בגלל שהיא כלתי המתוקה". הפוליטיקאית הערבייה כבר מורגלת בהדלקת נרות של חנוכה עם הילדה, וגם סדר פסח כבר יצא לה לערוך בעצמה.