יו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, נמצא בצומת דרכים שממנו יוכל להתקדם בשני מסלולים פוליטיים שונים. מצד אחד, מוצעת לבנט חבירה לליכוד בניסיון להקים ממשלת ימין בראשות נתניהו. לנתניהו אין כרגע אפשרות ממשית להקים ממשלה, זאת מכיוון שיו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' עדיין מתנגד להצטרף לממשלה בתמיכת מפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במפלגת ימינה דורשים להיכנס תחת הליכוד עוד לפני שתושבע הממשלה, זאת כפי שכנראה התחייב ראש הממשלה נתניהו במהלך פגישתו עם יו"ר ימינה. אם בנט אכן יבחר להתקדם במסלול הזה, הוא צפוי לדרוש לראות קודם את הבטחותיו מתממשות.

אם יבחר להמשיך במגעים עם גוש השינוי, ידרוש בנט שתקום ממשלת ימין מרכז מובהקת. בנט רוצה לקדם מנגנון שישקף את הרוב הימני בציבור, מנגנון שבו יוכל להכריע ולהצהיר בפני הציבור שהצליח להקים ממשלה ימנית למרות כל המכשולים. עוד הוא צפוי לדרוש שכל "התיקים האידאולוגיים" יהיו בחזקת הימין, למשל: מינוי איילת שקד כשרה לביטחון הפנים, גדעון סער כשר המשפטים ואביגדור ליברמן כשר האוצר.

במהלך מצעד ההמלצות שהתקיים אתמול (שני) בבית הנשיא, המליצו נציגי מפלגת ימינה – איילת שקד ומתן כהנא – על נפתלי בנט כמועמד המתאים ביותר להרכבת הממשלה. כידוע, גם במפלגות הליכוד ויש עתיד המליצו על המועמד הראשון ברשימתם. במפלגת תקווה חדשה של גדעון סער נמנעו מלהמליץ וביקשו מנשיא המדינה ריבלין לזמן את בנט ולפיד לפגישת הידברות בניסיון להגיע לפשרה בין הצדדים.