אחרי שבכל הסקרים לאורך כל מערכת הבחירות הן התנדנדו על סף אחוז החסימה, הציונות הדתית וכחול לבן צלחו את רף החסימה בכל מדגמי הערב הרבה מעבר למצופה. כחול לבן השיגה בשניים מהמדגמים 7 מושבים, ובמדגם נוסף קיבלה אפילו 8. המפלגה של סמוטריץ' קיבלה 7 מנדטים בשני מדגמים, ובאחד נוסף קיבלה 6. גם מרצ הצליחה מעל הצפוי, וקיבלה לפחות 6 בשלושת המדגמים.

 לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במדגם של חדשות 12 קיבלה הציונות הדתית 7 מנדטים, וכך גם במדגם של תאגיד השידור הציבורי. במדגם של חדשות 13 קיבלה מפלגתו של סמוטריץ' 6 מנדטים. כאמור, גם מפלגתו של גנץ הפתיעה לעומת הסקרים שפורסמו לפני יום ההצבעה, ובמדגם של חדשות 12 קיבלה 7, וכך גם במדגם של תאגיד השידור הציבורי. במדגם של חדשות 13 כחול לבן הפתיעה עוד יותר וקיבלה 8 מנדטים.

הפתעה נוספת הייתה בגזרה של מרצ, שכל המדגמים העניקו לה לפחות 6 מושבים. במדגם של תאגיד השידור הציבורי ובמדגם של חדשות 12 מרצ קיבלה 6 מנדטים ובמדגם של חדשות 13 היא קיבלה אפילו 7 מושבים. תיעוד מהמטות של מרצ והציונות הדתית בעת פרסום המדגמים מראה את השמחה הרבה במקום לאור התוצאות המפתיעות. 

לצד המפלגות שהפתיעו, מפלגת רע"ם שהייתה על סף אחוז החסימה בסקרים נפלה מתחתיו בכל המדגמים. יו"ר הרשימה מנסור עבאס אמר מיד אחרי פרסום המדגמים: "גם ב-2019 המדגמים הכשילו אותנו ובסוף עברנו - גם עכשיו נצליח לעבור, נתוני ההצבעה במגזר הערבי מרגיעים אותנו".