מפלגת נעם פרסמה היום (חמישי) בציוץ בטוויטר את דרישותיה כחלק מהמשא ומתן להרכבת הממשלה. בין הדרישות, מבקשת נעם "לתקן" החלטת ממשלה על קידום שוויון מגדרי, והכריזה ש"תפעל להחזיר למדינה את הצביון היהודי על ידי הפסקת מיזמים ממשלתיים שפועלים בשבת". לנעם נציג אחד בכנסת ה-24, יו"ר המפלגה אבי מעוז, שנבחר במקום ה-6 ברשימת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ'.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בציוץ בטוויטר, הכריזה נעם את המובן מאליו - שתמליץ ביום שני הקרוב על ראש הממשלה נתניהו לנשיא. "ביום שני הקרוב נמליץ לנשיא המדינה יחד עם רשימת הציונות הדתית, להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו", אמר יו"ר המפלגה אבי מעוז.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ויו"ר מפלגת נעם אבי מעוז (צילום: N12)
יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ויו"ר נעם אבי מעוז | צילום: N12

נעם הכריזה שתדרוש במסגרת המו''מ להקמת הממשלה החלטת ממשלה המחייבת גופים ממשלתיים לפעול ע"פ עקרונות חוק הלאום. "לצורך מימוש החלטה זאת תדרוש נעם הקמת מטה ממשלתי חדש בשם "מג"ן הע"ם" (מטה גילוי ונטרול השפעות זרות על מדינת ישראל)", נכתב בחשבון הטוויטר של המפלגה. "מטרתו תהיה למנוע מגורמים זרים אנטי-ישראליים לחדור למערכות הציבוריות במדינת ישראל ולהשפיע על התודעה, לשנות ערכים ולפגוע בחוסן הלאומי".

לשיטת נעם, "מטה זה יהיה הסמכות הממשלתית הבלעדית המנחה ומבקרת מימוש החלטה זו במוסדות המדינה ובדגש על משרדי החינוך, המשפטים וצה''ל". עוד אמרו בנעם שיפעלו גם "להחזיר למדינה את הצביון היהודי שבשנים האחרונות הלך ונשחק, על ידי הפסקת המיזמים הממשלתיים הפועלים בשבת, שמירת המעמד האישי היהודי על ידי הכפפת מערך הגיור לרבנות הראשית בלבד ועוד".

בצלאל סמוטריץ' מדבר בטלפון (צילום: Sraya Diamant, פלאש/90 )
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. נציג נעם נבחר 6 ברשימתו | צילום: Sraya Diamant, פלאש/90

במפלגה אמרו גם שידרשו לתקן את החלטת הממשלה מספר 2331 שמטרתה לקדם שוויון מגדרי ולהטמיע חשיבה מגדרית בשירות המדינה. על פי ההחלטה מ-2014 שאותה נעם רוצים "לתקן", הממשלה תפעל לקדם תהליכי מדיניות של שוויון מגדרי בשירות המדינה ויטמיעו באמצעות הסברה והדרכה את ערך השוויון המגדרי. לפי ההחלטה הממשלה תפעל לחזק את ביטחונן של נשים במרחב הציבורי ותמנע אלימות כלפיהן.

בהמשך להצהרה כי יפעלו לתקן את החלטת הממשלה האמורה, בנעם רמזו שיתנגדו לשילוב נשים בתפקידי לחימה: "נעם תפעל לקבלת החלטת ממשלה המחייבת את מערכת הביטחון להחזיר את ערך הניצחון כערך מרכזי של צה"ל, בחינוך המפקדים, בהכשרה הפיקודית ובשיקולי בניית הכוח הצבאי וכוח האדם".

בתגובה לסדרת הציוצים הזו, יו"ר יש עתיד תקף את המפלגה בציוץ משלו. "זאת הממשלה שאתם רוצים? ממשלה מופרעת, גזענית, שובינסטית שתחזיר את ישראל לימי הביניים?", כתב לפיד. "אף ראש ממשלה שפוי ואף נבחר ציבור שפוי לא יכול לאפשר לדבר כזה לקרות. הגיע זמן להחלטות".