פרסום ראשון: יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, יישא ביום חמישי הקרוב נאום שבו יצהיר על הכוונות הפוליטיות של המפלגה שהפכה ללשון המאזניים – ושתכריע איזו ממשלה תקום בישראל, אם בכלל. במערכת הפוליטית מצפים למסרים שישמיע עבאס, ובינתיים נראה שמי שמעוניין מאוד בשיתוף פעולה עמו ועם המפלגה האסלאמית שבראשה הוא עומד הוא ראש הממשלה נתניהו - וכך הוא מתכוון לשכנע את שותפיו להסכים לכך. 

 לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

נתניהו נחוש להקים ממשלה, והוא שואף שזו תהיה ממשלה שתישען על עריקים שיגיעו אליו מ"תקווה חדשה" או "כחול לבן", אך הוא נערך לאפשרות שזה לא יקרה. בשיחות שערך לאחרונה, עלתה האפשרות שממשלה בראשותו תקום לאחר שתיתמך זמנית על ידי רע"ם - זאת באמצעות הימנעות או היעדרות של אנשיה - ולא באמצעות תמיכה אקטיבית. 

לאחר שיקים ממשלה, נתניהו מתכוון לגייס עריקים - באומרו שזו תהיה החלופה העדיפה מבחינתם, מאשר לשבת באופוזיציה. אם לא יצליח להביא עריקים והממשלה שיקים לא תחזיק מעמד - הוא יצליח בדבר אחד וחשוב מאוד מבחינתו: לשבור את מנגנון הפריטטיות שכובל אותו, ולמעשה לשלול את האפשרות שבני גנץ יכהן כראש ממשלה מנובמבר הקרוב, בהתאם להסכם הרוטציה שנחתם ביניהם. 

אחת ההנחות שעלו היא שנתניהו יצליח לשכנע רק את בצלאל סמוטריץ' לתמוך במהלך הזה - למרות שלא התקבלה כל אינדיקציה לכך מכיוונו של יו"ר הציונות הדתית - ושיוותר רק על התמיכה של איתמר בן גביר. גם כך, מקווה נתניהו, ניתן יהיה להקים ממשלה בראשותו. בגוש הנגדי, מנגד, מנסים להגיע להבנות בין לפיד לבנט על רוטציה שיאפשרו להקים את "ממשלת השינוי" לה הם שואפים.