27 ימים לבחירות, יו"ר ימינה נפתלי בנט הצהיר הבוקר (רביעי) כי הוא ומפלגתו לא ישבו בממשלת שמאל - כולל לא בממשלה בראשותו של יאיר לפיד. "אני רואה בכל הסקרים וגם בהתנהלות בשנתיים האחרונות שנתניהו לא מסוגל להקים ולהחזיק ממשלה יציבה, ולכן הגיע הזמן להחליף אותו וזה יקרה רק מימין. ימינה לא תשב בממשלה בהובלת השמאל, כולל לפיד כראש ממשלה", אמר הבוקר בנט בריאיון לכאן רשת ב'.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אנחנו לא נשב בממשלה בראשות השמאל", הוסיף בנט, "אין לנו בעיה שלפיד ישתתף בממשלה והברירה בקלפי בסוף זה או המשך הדשדוש עם נתניהו, או שינוי וזינוק בהובלה שלי". באשר לטענה של לפיד כי הוא אינו איש שמאל, יו"ר ימינה אמר: "הוא גם יכול להגיד שהוא קנגורו".

הריאיון עם בנט נערך בצל סקר הבחירות של חדשות 12, לפיו ימינה בהנהגתו מתחזקת בהשוואה לסקר שלנו בשבוע שעבר, ועולה מ-10 ל-11 מנדטים ומתרחקת, לעת עתה, מסכנת הצניחה לנתון חד-ספרתי.

תמונת המנדטים הנוכחית מעידה כי לנתניהו אין יכולת להקים ממשלה עם גוש המפלגות שתומכות בו - גם אם יצרף אליו את בנט, שעדיין לא הצהיר אם ישב בממשלה תחת הליכוד או לא. לנתניהו, כך עולה מהסקר האחרון, יש 47 מנדטים שתומכים בו (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית) ואם מצרפים את ימינה עם 11 המנדטים שלה - יש לגוש הזה 58 מנדטים בלבד.

לגוש מתנגדי נתניהו, לעומת זאת, יש אפשרות להקים ממשלה - אם בנט יחבור אליו. לגוש המפלגות הזה יש 62 מנדטים (יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, כחול לבן ומרצ) - אך אם מורידים את הרשימה המשותפת מהספירה ומוסיפים את ימינה, יש לגוש 64 מנדטים שיאפשרו להקים ממשלה, אך כזו שתכלול בתוכה גם את מרצ.

31% מהנשאלים בסקר השיבו שהיו רוצים את נתניהו, 20% העדיפו את לפיד בתפקיד, 15% העדיפו את סער ובנט קיבל 13% תמיכה, קפיצה של 5% בשבוע מבחינתו. 15% השיבו שהם לא מעדיפים אף מועמד, ו-6% אמרו שהם לא יודעים.