אבתיסאם מראענה תורשה להתמודד בבחירות לכנסת - כך הכריע היום (ראשון) בית המשפט העליון. נגד מתמודדת מספר 7 ברשימת מפלגת העבודה הוגשה בקשת פסילה לנוכח התבטאויות שנויות במחלוקת שפרסמה בעבר בחשבון הפייסבוק שלה. ביום חמישי התנצלה המועמדת בפני שופטי העליון ואמרה: "נולדתי כדי להיות גשר בין העמים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לאחר שוועדת הבחירות המרכזית פסלה את מועמדותה של מראענה לכנסת, נדרשו שופטי בג"ץ להכריע בסוגיה. בדיון שהתקיים בעליון ביום חמישי אמרה: "אני מצטערת שאתם נאלצים לעסוק בזה, בטח יש דברים חשובים יותר ממני. באופן כללי שלא ישתמע לשני פנים - אני מתנצלת על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני. אני נשואה לבחור יהודי, הבת שלי מאה אחוז יהודיה ומאה אחוז ערביה".

היא הוסיפה: "אמא שלי ניקתה בתים בזכרון יעקב במשך 25 שנה. השותפות, האחווה, האהבה והשכנות שקיימנו - עשו סרטים על השכנות הזו. אני לא מנוסה בריאיונות לעיתונות ואני יכולה ליפול. אני לא קראתי להשמיד את זיכרון יעקב. כל השיח הזה יצא מהקשרו, זו פנטזיה".

זמן קצר לאחר הפריימריז של העבודה, התפרסמו מספר התבטאויות בעייתיות שלה מן העבר. בין היתר, תיארה אבתיסאם את הצפירה ביום הזיכרון לחללי צה"ל כ"2 דקות מופלאות", ודיברה בזלזול על יום השואה. בעקבות דבריה, חברים במפלגת העבודה קראו לפסול את מועמדותה. יושבת ראש המפלגה מרב מיכאלי דווקא הגנה על מראענה, ובריאיון לגל"צ אמרה: "ממשיכים את ההסתה שהתחילו ב-1993 נגד רבין עד עצם היום הזה. אין הבדל בין מה שנעשה לאבתיסאם מראענה‎ לבין מה שנעשה לרבין".