3 ימים לבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (שבת) למשדר ראשי המפלגות המיוחד של פגוש את העיתונות. הוא הבהיר כי אינו מתכוון לפטר את היועץ המשפטי לממשלה, אך יתמוך ברפורמות במערכת המשפט. עוד אמר נתניהו: "אני נגד היוזמה לעצור את המשפט שלי".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בריאיון, עומת נתניהו עם הבטחתו מ-2015 שיוריד את מחירי הדיור - ובמהלך כל השנים הם לא ירדו. "המחירים התיישרו, ואז עלו קצת", אמר. "יש לנו משימה להפוך את ישראל לכלכלה שצומחת הכי מהר בעולם ואני מתאים לעשות את זה. פעמיים הוצאתי את ישראל משתי מצוקות כלכליות אדירות, ב-2003 ו-2009. גם במחירי הדיור אטפל".

גדעון סער, אביחי מנדלבליט, בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, הפול, פלאש/90 )
"לא אפטר את היועמ"ש". נתניהו ומנדלבליט בכנסת | צילום: מרק ישראל סלם, הפול, פלאש/90

נתניהו נשאל לגבי הצעתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לעימות, ואמר שיסכים רק "אם לפיד יכריז רשמית שהוא מתמודד לראשות הממשלה ושהציבור יבין שהברירה היא בין ממשלת ימין בראשותי או ממשלת רוטציה בראשותו".

באשר לרעיון לפטר את היועץ המשפטי לממשלה, הבהיר נתניהו כי הוא מתנגד לו. "אני לא אפטר את מנדלבליט אבל בהחלט אעשה רפורמות", אמר. "אני אדאג לאיזון בין הרשויות, מערכת המשפט יצאה מאיזון".

ראש הממשלה התייחס בריאיון גם להצעה לבטל את המשפט שלו. "אני נגד ביטול המשפט - לא עוצרים משפט", הבהיר ראש הממשלה נתניהו. "אעמוד למשפט שלי". מנגד, הוא המשיך לטעון שהתיקים תפורים ומתפוררים לנגד עיניהם של כולם. "כשאת רואה שעשו חקירות עם סחיטה באיומים של עדים, עם המצאת עבירה שלא הייתה קיימת באף מדינה, אני מבין שהסיבה היא שאין להם דרך להפיל ראש ממשלה מהימין בקלפי", טען.

בנימין נתניהו בריאיון לרינה מצליח (צילום: חדשות 12)
נתניהו בריאיון | צילום: חדשות 12

כשנשאל מדוע הגיע לאזור מגוריו של יו"ר ימינה נפתלי בנט, טען: "הלכתי לשכן של בנט שתומך בי וקיוויתי שהשכן יבין אותי. רציתי לבקש שהוא יביא את בנט. ראיתי שבנט דחה את זה על הסף אז לא רציתי להתעסק עם זה".

כך התמודד נתניהו עם קטעים מכתב האישום

נתניהו עומת בריאיון עם התמלולים מהחקירות במסגרת התיקים שלו, ובהם דבריה של מרים אדלסון, אשתו של המוציא לאור של ישראל היום שלדון אדלסון, ועדויות של ארנון מילצ'ן ושל העוזרת שלו הדס קליין. אלה העדויות שהוא עומת איתן, וכך הוא הגיב:

התמלול של מרים אדלסון

מרים אדלסון: "מפריע לי שיש ראש ממשלה כזה שיש לו אישה שקובעת הכול. היא אומרת לו את מי להעלות למטוס ואת מי לא, היא שונאת את נפתלי בנט ואת אייל שקד. רתחתי אחרי הבחירות הקודמות שהוא לא עשה קואליצה עם בנט בגלל שהיא שונאת אותו. גורל העם היהודי נחרץ בגלל שהגברת נתניהו שונאת את בנט ואת שקד, אז הוא לא עושה קואליציה איתם".

נתניהו השיב: "שטויות הם מוזמנים להיות חלק מהקואליציה. אז מה אם היא אומרת? כל דבר שהיא אומרת זה נכון? היא פשוט טועה. בנט ושקד יהיו שרים בממשלה שלי אם יהיו לי 61, אם לא הם יהיו שרים בממשלה של לפיד".

התמלול של ארנון מילצ'ן

חוקר: האם בני הזוג נתניהו ביקשו ממך לקנות בעבורם מעילים?
מילצ'ן: כן
חוקר: איך הרגשת
מילצ'ן: גועל נפש
חוקר: האם נתת לפוליטיקאים אחרים מתנות?
מילצ'ן: לא
הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן: ב-1:00 טלפנה שרה ודרשה שיביאו לבלפור כסף לסכין גילוח. 

נתניהו הגיב בכעס לדברים שהוצגו בפניו. "יש לך עוד? עוד באוזנייה? את מגויסת לתעמולה", הטיח בפני רינה מצליח. "האולפן מגויס מההתחלה עד הסוף", אמר נתניהו.