תוצאות האמת של הבחירות ממשיכות לזרום, אך גם היום (רביעי) נראה כי לא הושגה הכרעה ואף אחד מהגושים לא יוכל להקים ממשלה. איתמר בן גביר, יו"ר מפלגת "עוצמה יהודית" ומועמד מספר 3 ברשימת הציונות הדתית שנבחרה אמש לכנסת, התייחס הערב למבוי הסתום, ותקף בחריפות את מנסור עבאס שעשוי לתמוך בהקמת ממשלה בראשות נתניהו: "הוא תומך חמאס".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

כבר לפני הבחירות ביקר בן גביר בקולניות את האפשרות שגוש הימין יסתמך על עבאס וחבריו ממפלגת רע"ם, בבואו להרכיב ממשלה. הוא אף כינה את עבאס "מחבל", וחזר על הדברים הערב.

"לא רק אני אומר את זה, גם שלמה קרעי ויואב קיש אמרו זאת", טען בן גביר. "מדובר באדם שהביע תמיכה בחמאס, ומדבר על רוצחי יהודים כלוחמי חירות".

מנסור עבאס (צילום: חדשות 12)
מנסור עבאס. בן גביר מתעקש שלא יישב איתו | צילום: חדשות 12

יו"ר עוצמה יהודית, שייכנס לכנסת בזכות הריצה המשותפת עם מפלגת הציונות הדתית, טען שיביע בפני נתניהו את התנגדותו לישיבה עם רע"ם: " אדוני ראש הממשלה, אתה רוצה להישען על עבאס אם נצא למבצע בעזה, או נרצה להגן על חיילינו? הוא משתייך לאחים המוסלמים, זו תנועה קיצונית, רוצים שנשים ילבשו רעלה".

המשמעות של דחיית עבאס היא, ככל הנראה, בחירות מספר 5 כבר בחודשים הקרובים. עם זאת, בן גביר אופטימי ומקווה שספירת המעטפות הכפולות תביא למפנה: "מקווה שבסוף תהיה כאן ממשלת 61. אם לא, אני קורא לסער ואלקין – גלו אחריות, אל תגררו את ישראל לעוד בחירות".

למרות התמיכה הברורה של בן גביר בנתניהו, ראש הממשלה הצהיר לפני הבחירות כי יו"ר עוצמה יהודית לא יכהן כשר בממשלתו, ואף לא יישב בוועדה למינוי שופטים. זה לא מדאיג את בן גביר: "מעריך מאוד את נתניהו, ואני רוצה בהצלחתו בממשלה. אם נהיה 61 ונשב איתו בחדר, הוא יגיד דברים שונים".

"אני רוצה להיות בתפקיד השר לביטחון הנגב והגליל", הצהיר בן גביר. "בתקופה שבה יהודים נאנקים, ונשים מוטרדות ואין משטרה, זה נורא".