התוכנית של "גוש השינוי" נגד נתניהו: ספירת הקולות עדיין בעיצומה ועדיין לא ברור איך תיראה תמונת המנדטים הסופית, אך בגוש המפלגות שמתנגדות לישיבה בממשלה תחת נתניהו כבר מנהלים מגעים לשיתוף פעולה - כזה שיסנדל את ראש הממשלה המכהן להקים ממשלה נוספת בראשותו. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

התוכנית הנרקמת, שתוכל לצאת לדרך רק אם לגוש להחלפת נתניהו יהיו 61 מנדטים או יותר, היא לא חדשה, ומתנגדי נתניהו ניסו להוציאה אל הפועל לפני שנה בדיוק. אלא שברגע שגנץ החליט להיכנס לממשלת רוטציה עם נתניהו, הוא הוביל למעשה לגניזת היוזמה - ולפירוק כחול לבן. 

השלב הראשון בתוכנית הוא להחליף את יו"ר הכנסת מיד לאחר שהכנסת החדשה תושבע בעוד שבועיים - מהלך שמצריך 61 אצבעות במליאה. אם יו"ר הכנסת יוחלף, ניתן יהיה לחלק את העבודה בוועדות הכנסת לשביעות רצונן של כל המפלגות ב"גוש השינוי" - וזהו השלב השני במהלך. 

בנימין נתניהו יריב לוין (צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90 )
יו"ר הכנסת יריב לוין וראש הממשלה נתניהו. אחד יוחלף, השני ייחסם? | צילום: יונתן זינדל פלאש 90, פלאש/90

השלב השלישי הוא להגיע להבנות סביב בחירת נשיא המדינה שצפויה בשבועות הקרובים - ולאחר מכן, הצעד העיקרי במהלך של המפלגות המתנגדות לנתניהו: העברת החוק שימנע ממי שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כראש ממשלה - חוק שלמעשה ימנע מנתניהו להתמודד בבחירות הבאות. 

התוכנית השאפתנית, שכאמור עשויה להתממש רק אם הגוש המתנגד לנתניהו אכן ישיג 61 מנדטים, נבלמה בשנה שעברה לפני שלב החקיקה. השאלה היא האם הפעם, אם המספרים יהיו לצדם, חברי הגוש המדובר יוכלו "ללכת עד הסוף" עם היוזמה.