יו"ר חד"ש איימן עודה התייחס היום (שישי) לראשונה לפיצול הרשימה המשותפת מבל"ד, ולא שלל שיתוף פעולה עם לפיד ועם גנץ. עודה אמר לגדעון אוקו ב"שישי בחמש" כי למרות הסקרים המצביעים על אחוז מצביעים נמוך בחברה הערבית, הוא מאמין שהציבור יתגייס ברגע האמת כדי "למנוע מבן גביר ומסמוטריץ' להיות שרים". מאידך, יו"ר בל"ד סאמי אבו שחאדה טען בריאיון כי "הייתה החלטה ביחד עם לפיד לחסל את בל"ד, הצורך של עודה לשקר אומר הכול".

ראשי הרשימות התייחסו לדרמה הגדולה שהתחוללה שעות ספורות לפני סגירת הרשימות לכנסתזמן קצר לפני המועד האחרון להגשת הרשימה, בבל"ד חזרו בהם מההסכמות ודרשו לעצמם את המקום השישי שאמור היה להתחלק ברוטציה. אחרי שכבר נראה היה שהמשבר נפתר, בסופו של דבר הרשימה התפצלה ובל"ד הגישה רשימה נפרדת מחד"ש-תע"ל - מה שעשוי להתברר בעתיד כמהלך שיכריע את תוצאות הבחירות.

ישראל בדרך לבחירות? הזירה הפוליטית

אבו שחאדה טען כי נעשה מהלך מאחורי גבו במטרה לחסל את מפלגתו. "הגענו אתמול לכנסת כדי להגיש רשימה אחת שכוללת את כולם, הניירות היו מוכנים והצוותים עבדו, ואז הוחלט שעודה וטיבי יגישו רשימה לבד", אמר לגדעון אוקו, "בלי הסבר או להגיד לנו, הם חידשו תנאים בניגוד להסכם החתום. הייתי אצל איימן במשרד כמה דקות לפני שהם הגישו רשימה והכול באווירה טובה, ומאחורי גבינו הם הלכו והגישו רשימה, אני לא נהנה מזה".

סמי אבו שחאדה (צילום: החדשות 12)
יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה: "עודה וטיבי החליטו יחד עם לפיד לחסל אותנו" | צילום: החדשות 12

לדבריו אבו שחאדה, "הייתה החלטה ברורה עם לפיד לנסות ולחסל את בל"ד". מהצד השני טען יו"ר חד"ש ש"מאוד רצינו לרוץ ביחד, כולל בל"ד, אבל לצערי הרב הם לא הפנימו שזה שלישייה ולא רק שניים". עודה טען כי בל"ד סירבו לחתום על המסמך ה"מכונן לריצה משולשת", ולכן הגישו תע"ל וחד"ש את הרשימה בנפרד מבל"ד.

עודה אמר שמבחינתו הייתה רצויה ברית "כמה שיותר רחבה", אבל הוא מאמין כי חד"ש תע"ל שהביאה 6 מנדטים לפני שלוש שנים בלבד תגיע לאותו מספר גם בסבב הנוכחי. לטענה כי הפיצול ברשימה המשותפת מקרב את נתניהו לניצחון הגיב עודה כי "האוכלוסייה הערבית יודעת להבדיל בין העיקר לתפל". הוא הוסיף כי גם אחוזי ההצבעה בחברה הערבית לא יהיו כה נמוכים בסופו של דבר. "האוכלוסייה שלנו אחראית ביותר, היא לא רוצה שבן גביר וסמוטריץ' יהיו שרים", אמר יו"ר חד"ש. "אנחנו נצא ונצביע, האוכלוסייה שלנו יודעת היטב שאנחנו יכולים להכריע אז נעשה את זה".

איימן עודה (צילום: החדשות 12)
לא שולל שיתוף פעולה עם לפיד וגנץ. איימן עודה בריאיון לגדעון אוקו | צילום: החדשות 12

יו"ר חד"ש איימן עודה גם רמז כי הפיצול מבל"ד, שנחשבה לגורם הניצי במפלגה, מפנה את הדרך לשיתוף פעולה עם לפיד ועם גנץ. לדבריו, עוד מוקדם להגיד אם ימליצו על אחד מהשניים לראשות הממשלה או שיתמכו בממשלתה בראשותם מבחוץ, אבל לא הכחיש: "אנחנו קודם כל נדע להיות מכריעים".

יו"ר בל"ד אבו שחאדה טען כי אחוזי ההצבעה הנמוכים החברה הערבית נובעים מכך שיש 60% מהציבור שלא רואים בעודה או בעבאס כתובת. "האלטרנטיבה של בל"ד, של מדינת כל אזרחיה, היא האלטרנטיבה הכי אטרקטיבית לציבור הערבי וזה מה שיעלה את אחוזי ההצבעה", טען אבו שחאדה.