אחרי כמה ימים של שתיקה - יו"ר ימינה נפתלי בנט חוזר למגעים עם שני הגושים, שמעוניינים בתמיכתו לקראת הקמת ממשלה. מחר (שישי) הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, שרק אתמול קרא לו לשוב לגוש הימין והציע לו שורה של הטבות. במוצאי השבת והחג, בנט ייפגש עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. כל זאת, לקראת השבוע הגורלי שבו ראשי הסיעות יגיעו אל נשיא המדינה, שם ימליצו על המועמד להרכבת הממשלה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בנט טרם הצהיר על כוונותיו לאחר הבחירות, ובשלב זה גם לפיד וגם נתניהו מנסים לשכנע אותו לחבור אליהם. יו"ר יש עתיד העביר מוקדם יותר השבוע מסר לבנט, שלפיו הוא מוכן לוותר על המקום הראשון ברוטציה לטובתו - אם יצהיר שהוא מחויב לשינוי ולא יחבור לנתניהו.

בסביבת בנט מאשרים שהמסר התקבל, אך לא רואים איך בנט יכול להצהיר מראש שלא יחבור לנתניהו אם אין לו עוד ממשלה ביד, כך ש"ישרוף" את עצמו במחנה הימין מבלי שתהיה לו אפשרות ממשית להרכיב ממשלה. בסביבת לפיד אומרים שאין היגיון לוותר על האמון שקיבלו מהבוחרים לטובת בנט רק כדי לגלות שבסופו של דבר הוא חובר לנתניהו. עם זאת, ההערכה היא שלפיד יהיה מוכן לוותר על המקום הראשון ברוטציה אם יקבל התחייבות אמיתית מבנט.

בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי , פלאש/90 )
העביר הצעה לבנט - תמורת ההמלצה אצל הנשיא. רה"מ נתניהו | צילום: אוליביה פיטוסי , פלאש/90

אמש פרסמנו לראשונה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר ימינה להצטרף לליכוד ולקבל שריון של 7 חברי מפלגה ב-37 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד לשתי הכנסות הבאות - כל זאת בתמורה להמלצה על נתניהו לנשיא בשבוע הבא. עוד במסגרת ההצעה: קבלת תיקים בכירים בממשלה הבאה ו-20 אלף מתפקדים וחברי מרכז ליכוד. 

לקראת המלצה? לפיד נפגש עם ראשי המשותפת; הערב: נאום מנסור עבאס

במקביל למגעים מול בנט, יו"ר האופוזיציה לפיד כבר נפגש מוקדם יותר היום עם ראשי הרשימה המשותפת, בניסיון להשיג את תמיכתם ואת המלצתם עליו להרכבת הממשלה בשבוע הבא אצל נשיא המדינה. לפיד עדיין מנסה להשיג כמה שיותר ממליצים, מתוך עניין לקבל את המנדט ראשון.

בתוך כך, הערב צפוי יו"ר רע"ם מנסור עבאס, שגורל הממשלה הבאה מונח במידה רבה גם בידיו, לשאת נאום בשפה העברית - ובו עתיד להכריז על כוונותיו הפוליטיות. החיזורים נמשכים גם בגזרת עבאס, שטרם הודיע רשמית עם איזה צד הוא מתכוון ללכת.

ח"כ מנסור עבאס (צילום: יח"צ)
צפוי לנאום בעברית הערב. עבאס | צילום: יח"צ

אתמול גורם בכיר ברע"ם אמר ל-N12 כי ההחלטה על מי להמליץ לנשיא עוד לא התקבלה: "אנחנו נמצאים באמצע, מקיימים ישיבות בנושא". עוד הוסיף הגורם: "התחלנו לבצע סקר בקרב ציבור בוחרינו על מנת לבדוק מה הכיוון אצלם לגבי המצב שנוצר בעקבות הבחירות".