תוצאות מדגם חדשות 12: מתוצאות המדגם המעודכנות של מנו גבע ממכון "מדגם" שפורסמו הלילה (בין שלישי לרביעי) בחדשות 12 עולה כי אם מצרפים אל גוש תומכי נתניהו את ימינה של נפתלי בנט, הוא זוכה ב-59 מנדטים – שני מנדטים פחות מגוש מתנגדי ראש הממשלה. בשלב זה עדיין מוקדם לקבוע אם בנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא - והכול תלוי בתוצאות האמת ובשאלה לאן יילכו המנדטים בהתאם להסכמי העודפים שנחתמו. אחוז ההצבעה הסופי בבחירות - 67%, הנמוך ביותר מכל סבבי הבחירות האחרונים. הצטרפו למשדר הבחירות המיוחד עם יונית לוי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

כתבות נוספות ב-N12:

סקר מנדטים אחרון: נתניהו מתחזק סער ובנט צונחים

ההפתעות של מדגמי הבחירות: סמוטריץ' וגנץ

גדעון סער מגיב למדגם הבחירות: "לא נכנס לממשלת נתניהו"

נתונים מתעדכנים בזמן אמת מתוצאות מדגמי חדשות 12 ושני הערוצים האחרים:

עדכון המדגם האחרון, שפורסם לקראת השעה 01:30, נובע מבדיקת תוצאות האמת בחלק מקלפיות המדגם. מתוצאות המדגם המעודכנות עולה כי גוש נתניהו זכה ב-52 מנדטים, הגוש להחלפת נתניהו קיבל 61 מנדטים וימינה בראשות נפתלי בנט גרפה שבעה מנדטים. לפי מדגמי שני הערוצים האחרים קיים שוויון 60-60 בין גוש תומכי נתניהו לגוש מתנגדיו.

כתבות נוספות על בחירות 2021:

שעות לסיום ההצבעה: המפלגות משכנעות את המצביעים

אנשי התרבות מספרים לאיזה מפלגה הם מצביעים

כמה קולות זה מנדט? המדריך המלא לתוצאות הבחירות

מתוצאות המדגם המעודכנות עולה כי הליכוד זוכה ל-30 מנדטים, יש עתיד נותרת על 18 מנדטים והרשימה המשותפת נחלשת לתשעה מנדטים. ש"ס מקבלת תשעה מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ זוכה לשבעה מנדטים וימינה מקבלת שבעה מנדטים. העבודה עולה במנדט לשמונה מנדטים, ישראל ביתנו והציונות הדתית זוכות בשבעה מנדטים כל אחת, ותקווה חדשה בראשות גדעון סער נותרת עם שישה מנדטים. מרצ יורדת במנדט לשישה מנדטים ורע"ם לא עוברת את אחוז החסימה.

במצב שבו גוש תומכי נתניהו יישאר ללא רוב, כפי שחוזה מדגם חדשות 12, יתאפשר מהלך להחלפת יו"ר הכנסת וייתכן רוב לחוק שיאסור על ראש ממשלה לכהן עם כתב אישום.

לפיד שוחח עם סער, בנט: "נמתין בסבלנות"

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו נאם הלילה לאחר פרסום תוצאות המדגמים שלא מעניקים רוב לגוש תומכיו וקרא להקמת ממשלת ימין יציבה. "אסור לנו בשום אופן לגרור את ישראל לבחירות חמישיות", אמר. "אני מושיט יד לכל חברות וחברי הכנסת שמאמינים בעקרונות האלה. אני לא פוסל אף אחד ואחת, ומצפה מאלה שמאמינים בעקרונות אלו לנהוג בדרך דומה כלפינו".

שעות קודם לכן נאם יו"ר ימינה נפתלי בנט בפני פעילי מפלגתו והגיב לתוצאות המסתמנות. "עכשיו הזמן לריפוי, לאיחוי הקרעים בעם", הכריז בנט. "מה שהיה הוא לא מה שיהיה. בכוח שנתתם לי אפעל תחת עיקרון אחד בלבד: מה שטוב למדינה, מה שטוב לכלל אזרחי ישראל. נפעל שהנהגת ישראל תעבור משנאת חינם לאהבת חינם, ליציבות ולביטחון. ממנהיגות שעסוקה בעצמה למנהיגות מקצועית שאכפת לה".

"נמתין בסבלנות לתמונה הסופית של הממשלה שתקום, אבל כל ממשלה שתקום תדאג לכל אזרחי ישראל", המשיך בנט. "אני איש ימין, איש של ארץ ישראל, של ביטחון ולא של ויתור וחולשה. אני נחוש לקדם את ערכי הימין בכל ממשלה שתקום אבל ימני שתקום לא שונא, אלא מחבר. ימני אמיתי לא רומס את ערכי המחנה הנגדי".

מוקדם יותר שוחחו יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד וסיכמו על שיתוף פעולה. סער אמר לאחר פרסום המדגמים כי "כדמוקרטים אנחנו תמיד נכבד את פסק דינו של הוד מעלתו הבוחר. בלעדינו נתניהו היה חוגג הלילה 65 מנדטים. התחלתי כבר לנהל שיחות עם חלק ממנהיגי גוש השינוי. נחכה לתוצאות האמת, נעשה כל דבר כדי להקים ממשלה שפויה במדינת ישראל".

הח"כים החדשים והחדשים-ישנים

לפי תוצאות מדגם חדשות 12, כל השרים המכהנים כיום מטעם כחול לבן צפויים להיכנס לכנסת הבאה: בני גנץ, פנינה תמנו-שטה, חילי טרופר, מיכאל ביטון, אורית פרקש-הכהן, אלון שוסטר ואיתן גינזבורג.

מרשימת הציונות הדתית צפוי להיכנס לכנסת יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, ולכנסת צפויה לשוב אורית סטרוק. עוד ייכנס לכנסת גם יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז, שהוביל קו אנטי-להט"בי מובהק שזכה לביקורות קשות.

ממפלגת העבודה ייכנסו לכנסת בין היתר הרב גלעד קריב מהתנועה הרפורמית, עו"ד אפרת רייטן שהייתה בעבר מנחת טלוויזיה, רם שפע שעבר למפלגת העבודה מכחול לבן ואבתיסאם מראענה ששמה עלה לכותרות לאחר מספר התבטאויות קשות ושנויות במחלוקת.

מרשימת ימינה צפוי להיכנס לכנסת ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, ומי שהוביל את ארגון העצמאים "אני שולמן", אביר קארה.

מרצ תכניס לכנסת שישה נציגים לראשונה מאז 2013 - מתוכם שני נציגים מגיעים מהמגזר הערבי - ג'ידא רינאווי-זועבי ועיסאווי פריג'. 

מיש עתיד של לפיד חוזרת לכנסת מרב בן ארי שהייתה בעבר חברה בכולנו, ומירב כהן שעברה למפלגתו של לפיד מכחול לבן של גנץ.