המפלגות החרדיות מעלות הילוך במאבק נגד רפורמת הגיור: יהדות התורה, שרק אתמול עלתה לכותרת לאחר שיו"ר הסיעה אמר כי יהודיות שמתגיירות בצבא הן "שיקסע" ושיש לשבת שבעה על מי שמתחתן איתה - פרסמה אמש (שלישי) סרטון בחירות, שהשווה בין מתגיירים רפורמים וקונסרבטיבים לכלבים עם תפילין וטלית.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בסרטון, רואים תמונות של כלבים שעליהם הולבשו פריטים יהודיים, בזמן שהקריין אומר: "בבג"ץ זה יהודי, וגם זה, ברור - סבתא שלו הייתה רב, בטח שהוא יהודי!". הסרטון נחתם בקריינות שאומרת "רק יהדות התורה תשמור על היהדות שלך, של הילדים שלך ושל הנכדים שלך", ובסוף מוצגת הסיסמה: "קודם כל יהודים! זו גדולתנו. זו גאוותנו".

הסרטון הזה ככל הנראה מתייחס ל"בארק מצווה", טקס לציון מעבר הכלב לבגרות, שנערך לרוב בזרם הרפורמי או הקונסרבטיבי בארצות הברית - אך להבדיל מהסרטון לא כולל סממנים יהודים על בעלי חיים ולרוב גם לא נערך בבית תפילה.‎ 

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד גינה ואמר שמדובר באנטישמיות: "אבא שלי סיפר לי פעם שעל הפרלמנט בבודפשט היה שלט גדול: 'אין כניסה ליהודים וכלבים'. אנטישמים בכל הדורות תמיד השוו בין יהודים לכלבים. עכשיו יהדות התורה הצטרפה אליהם. גועל נפש. זה או ממשלת ביבי, יהדות התורה ובן גביר או ממשלה שפויה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב: "ביהדות התורה אין יהדות ואין תורה. רק ישראל ביתנו חזקה תדאג שתקום פה ממשלה בלי המפלגות החרדיות".

"עצרו מהר את ההידרדרות במדרון השנאה החלקלק, לפני שיהיה מאוחר"

גם בליגה נגד השמצה בישראל גינו את הסרטון ואמרו כי "הקמפיין הפוגעני של יהדות התורה מזעזע. הדרך לפתור מחלוקות אינה באמצעות דה-הומניזציה ושנאת חינם של מיליוני יהודים. מצער לראות שדווקא מפלגה שמוחה על יחס שכזה כלפי החרדים משיבה באותו המטבע. הגיע הזמן להפנים כי ישנה יותר מדרך אחת להיות יהודי ולא ניתן למנוע ממיליוני יהודים לבחור כיצד לבטא את יהדותם".‎

מנכ"לית התנועה המסורתית, רקפת גינסברג מסרה כי היא "מגיבה בשאט נפש לפרסומים מעוררי החלחלה מצד יהדות התורה וש"ס. אחדות ישראל היא לא ערך שאפשר להתפשר עליו. הנכונות לפלג ולפצל את עם ישראל בשביל לקושש מנדט או שניים הוא חילול השם גמור וציניות מרושעת. די לטירוף! עצרו מהר את ההידרדרות במדרון השנאה החלקלק, לפני שיהיה מאוחר".

הסרטון הזה מהווה המשך של המאבק של יהדות התורה בהחלטת בג"ץ להכיר בגיורים הרפורמיים והקונסרבטיביים לצורך חוק השבות. בפאנל בנושאי דת ומדינה בכנס של ארגון עתים ואתר כיפה שבו השתתף יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה פינדרוס, הוא אמר כי "אם אישה התגיירה בגיור צה"לי היא לא יהודיה בהגדרה הלכתית. היא שיקסע".

 

"אם מישהו מתחתן איתה, האבא צריך לשבת שבעה, לקרוע קריעה ולהגיד קדיש", הוסיף פינדרוס - שלאחר שעות ניסה להתנצל על דבריו שעוררו סערה במערכת הפוליטית. "המילה שיקסע לא הייתה במקומה", אמר חבר הכנסת בריאיון לתוכנית "שלוש" עם עופר חדד. "אם הייתי רוצה לקלל מישהו הייתי מחפש כתובת אחרת ולא חיילת שמשרתת בצה"ל".

ח"כ פינדרוס המשיך את התנצלותו המסויגת, ואמר: "אין ספק שמי שעובר גיור על פי ההלכה, גם אם הוא גיור צה"לי הוא גר. אני מתנצל בפני אלה שעברו גיור על פי ההלכה ונפגעו מהדברים – אני חושב שזה לא נכון. אני מדבר מכאב – הכאב הוא על כך שיש ילדים שנמצאים בצה"ל ופוגשים בחורה נחמדה ובטוחים שהיא יהודיה, והם לא מודעים לאסון הלאומי שהם מביאים על משפחתם ועל עצמם".