חברי הכנסת אסף זמיר ומיקי חיימוביץ' לא ייכללו ברשימה של כחול לבן בבחירות 2021 - כך נמסר בתום פגישה שקיימו היום (ראשון) עם יו"ר המפלגה בני גנץ. עם זאת, למרות ההודעה של המפלגה - זמיר פרסם בטוויטר גרסה אחרת, ולפיה גנץ קיבל את ההחלטה בעצמו בעקבות אותה הצבעה בכנסת בשבוע שעבר, אך ציין כי הם "נפרדו כידידים". גורמים בכחול לבן מעריכים כי ח"כ מיקי חיימוביץ' צפויה להודיע לגנץ שלא תמשיך במפלגה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

זמיר, אחד מחמשת הח"כים מהקואליציה שעזרו לפזר את הכנסת בשבוע שעבר, הכריז שלשום כי "לא ארוץ שוב במתכונת הזו של כחול לבן". את הדברים אמר בריאיון לאופירה וברקוביץ'. בריאיון התייחס זמיר גם להחלטה להפיל את הצעת החוק שנועדה לדחות את המועד להעברת תקציב המדינה.

אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ורם שפע בדרך להצבעה
שלושת הח"כים מכחול לבן בדרך להצבעה בשבוע שעבר

"הקרדיט הגדול צריך ללכת למי שהצביע וזה לא רק אני, זה רם שפע, מיקי חיימוביץ' ומיכל שיר", אמר. "בנוסף, הקרדיט צריך ללכת לנתניהו שהצליח להביא ממשלה למצב שחלק מחבריה מעדיפים ללכת הביתה מאשר להמשיך לכהן בה, מרוב שהוא מועל בתפקידו ומקריב את המדינה".

זמיר היה אחד משלושת הח"כים של כחול לבן, יחד עם רם שפע ומיקי חיימוביץ', שהתנגדו לפשרה להארכת התקציב ולמעשה הביאו לפיזורה של הכנסת ה-23 והליכה לבחירות בפעם הרביעית בשנתיים. אליהם הצטרפו שתי חברות כנסת מהליכוד - מיכל שיר ושרן השכל, שתיהן חברו למפלגתו החדשה של גדעון סער תקווה חדשה.

השלושה מכחול לבן היו באותו לילה גורלי בכנסת, שזכה לכינוי "ליל החניונים", עמדו באזור המליאה והתלבטו אם להיכנס ולהצביע או להישאר בחוץ ולהימנע יחד עם חבריהם לסיעה. במקביל, שפע התחבא בחניון - ופרץ למליאה ממש ברגע האחרון.

נפגשתי היום עם בני גנץ, וסיכמנו על סיום דרכנו הפוליטית המשותפת, ועל כך שלא אתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת הקרובה", אמרה חיימוביץ' והדגישה "זוהי החלטה שאני שלמה איתה. אני חשה הקלה גדולה על ההצבעה שלי, שהובילה לפיזור הכנסת". עוד אמרה חיימוביץ': "כבר באותם הימים הפערים האידאולוגים בין דרכי ומצפוני לבין הדרך שבה הלך גנץ העמיקו עד שהפכו לבלתי ניתנים לגישור, ויצאתי מנקודת הנחה שלא אתמודד ברשימה בבחירות הבאות".

חברת הכנסת הבהירה כי מצפונה שלם וכי היא גאה על הדרך שבה הצביעה במטרה למנוע מנתניהו למרוח ולהרוויח עוד זמן בתפקידו, אחרי חצי שנה שבה ניהל, לדבריה, את המדינה רק על פי האינטרס האישיים והפוליטיים שלו. "אני מודה לגנץ על השותפות והאמון, ומודה לו על הזכות לנהל את ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת", הוסיפה חיימוביץ', "אני מאחלת לו הצלחה בהמשך דרכו".