פרסום ראשון: על רקע הנאום שצפוי לשאת מחר (חמישי) יו"ר מפלגת רע"ם מנסור עבאס, ובו יכריז על כוונותיו הפוליטיות, גורם בכיר במפלגתו אומר כי "עדיין לא נפלה ההחלטה על מי להמליץ. היום התחלנו לבצע סקר בקרב ציבור בוחרינו על מנת לבדוק מה הכיוון אצלם לגבי המצב שנוצר בעקבות הבחירות".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

עוד הוסיף הגורם ל-N12: "עוד לא החלטנו איפה ומתי תהיה מחר ההצהרה של מנסור עבאס, הוא הופך כל אבן על מנת לעמוד בהבטחתו לציבור בוחריו לפעול למען האינטרסים של ערביי ישראל. אנחנו כל הזמן בישיבות בודקים הכול ולכן עוד אין החלטה".

מנסור עבאס ובנימין נתניהו (עיבוד: N12)
מנסור עבאס ובנימין נתניהו | עיבוד: N12

רע"ם הפכה מאז הבחירות לגורם מכריע במערכת הפוליטית - שיקבע ככל הנראה על מי תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. שני הגושים מחזרים אחר המלצתו של עבאס, ובשבוע שחלף מאז הבחירות הוא הספיק להיפגש עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר העבודה מרב מיכאלי. גורמים ברע"ם אמרו שלשום שהחלו מגעים גם עם הליכוד בתיווך יו"ר הכנסת יריב לוין. לדבריהם, פגישה בין הצדדים "צפויה ממש בקרוב".  

הבוקר קיבל הנשיא ריבלין את תוצאות הבחירות הרשמיות והכריז כי יטיל את הרכבת הממשלה על המועמד בעל הסיכוי הטוב ביותר להצליח. הצהרה זו גררה מתקפה מצד יו"ר הכנסת יריב לוין, השר יובל שטייניץ והשר אמיר אוחנה. "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות, אסור לו להיות שחקן פוליטי", אמרו השלושה בהודעתם.

ביום שני יחל סבב ההתייעצויות של הנשיא עם כלל המפלגות לקראת הטלת המנדט על אחד המועמדים. ביום רביעי יסתיימו ההתייעצויות וריבילין צפוי להכריז על החלטתו בנושא.