ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול להיות מרוצה למדי מהחיבור שנוצר בין מפלגות הימין, כשמפלגת "הציונות הדתית" בראשות סמוטריץ' הכריזה על בלוק טכני עם "עוצמה יהודית" של איתמר בן גביר. ביום רביעי שעבר הכריזו בליכוד על חתימת הסכם עודפים עם אותה רשימה, שכוללת בתוכה גם את רשימתו של בן גביר. המהלך עורר סערה ציבורית. ראש הממשלה נתניהו נדרש לעניין בריאיונות שקיים מאז, בערוץ 20 ביום חמישי האחרון וכן במסיבת עיתונאים שקיים אתמול (ראשון). 

בריאיון בערוץ 20 הגיב נתניהו למתקפות על חתימת הסכם העודפים וכן על התבטאויות בכירים בליכוד שטענו כי בן גביר לא יהיה חלק מהממשלה או מהקואליציה. נתניהו ניסה להבהיר: "בן גביר לא יהיה חלק מהממשלה. בן גביר עשה בלוק טכני עם הציונות הדתית. הוא מן הסתם יהיה בקואליציה, כמו שהיה בזמנו בן ארי".

 

 

אמש, במסיבת עיתונאים שקיים, נתניהו התייחס שוב לסוגיה וענה תשובה דומה בתגובה לשאלת "כאן חדשות": "איתמר בן גביר לא יהיה חלק מהממשלה אבל הוא יהיה חלק מהקואליציה שלנו, כמו שהיה בן ארי ולא הייתה לו שום השפעה".

ישאר במקום ה-7. בן גביר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90, חדשות)
ישב באופוזיציה, בן גביר ובן ארי | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90, חדשות

נתניהו מתייחס לד"ר מיכאל בן ארי, שנבחר מטעם סיעת "ארץ ישראל שלנו" במפלגת האיחוד הלאומי. בן ארי נחשב מקורב לברוך מרזל, ובהמשך אף רץ איתו ועם איתמר בן גביר במסגרות פוליטיות שונות. מפלגתו של בן ארי זכתה ל-4 מנדטים בבחירות לכנסת ה-18. חברי הכנסת מטעמה היו יעקב כץ, אורי אריאל, פרופ' אריה אלדד וד"ר מיכאל בן ארי.

באותן בחירות, מי שזכו להקים קואליציה למרות שלא היה המפלגה הגדולה ביותר הם נתניהו והליכוד. על אף האפשרות להכניס את כל סיעות הימין לממשלה, שזכו לרוב בכנסת, נתניהו הקים בסופו של דבר את הממשלה ה-32, ממשלתו השנייה, ללא סיעת האיחוד הלאומי. המפלגות החברות בממשלה היו: הליכוד, ישראל ביתנו, ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי ומפלגת העבודה.

האיחוד הלאומי, ובתוכה ד"ר מיכאל בן ארי, נשארו לכל אורך כהונת הממשלה (2009-2013) מחוץ לממשלה ולקואליציה. נתניהו ניסה להסביר שהמצב עם בן גביר יהיה דומה למה שהיה ב-2009 עם מיכאל בן ארי, אך בן ארי לא היה בקואליציה. ההתבטאות של נתניהו לא נכונה. בפועל, נתניהו הצהיר כעת לראשונה כי יפעל להכניס את סיעתו של בן גביר לקואליציה. בניגוד לדבריו, זו תהיה הפעם הראשונה. נתניהו, בשנת 2021, הוא הראשון שהכריז שיכניס את ממשיכי דרכו של הרב כהנא לקואליציה.

סייעה בהכנת הכתבה: טליה זיסו.