כשבוע לאחר שוועדת הבחירות המרכזית החליטה לפסול את מועמדותה לכנסת, בג"ץ החל לדון היום (רביעי) בעניינה של אבתיסאם מראענה, מספר 7 ברשימת מפלגת העבודה. כזכור, נגד מראענה הוגשה בקשת פסילה בשל מספר התבטאויות נגד יום השואה ונגד חללי צה"ל, שפרסמה מראענה בחשבון הפייסבוק שלה. המועמדת ניצלה את הבמה כדי להתנצל פעם נוספת, אולם השופטת חיות אתגרה אותה ושאלה: "בחלום שלך משמידים את זכרון יעקב? למה אמרת את הדברים האלה?". ההכרעה הסופית בעניינה תתקבל ביום ראשון הקרוב.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בדיון שהתנהל בבית המשפט העליון, זאת לאחר שועדת הבחירות החליטה לפסול את מועמדותה לכנסת, התנצלה מראענה פעם נוספת. "אני מצטערת שאתם נאלצים לעסוק בזה", פנתה לשופטים, "בטח יש דברים חשובים יותר ממני. באופן כללי שלא ישתמע לשתי פנים - אני מתנצלת על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני. אני נשואה לבחור יהודי, הבת שלי מאה אחוז יהודיה ומאה אחוז ערביה. אמא שלי ניקתה בתים בזכרון יעקב במשך 25 שנה. השותפות והאחווה והאהבה והשכנות שקיימנו - עשו עלינו סרטים על השכנות הזו. אני לא מנוסה בריאיונות לעיתונות ואני יכולה ליפול. אני לא קראתי להשמיד את זכרון יעקב. כל השיח הזה יצא מהקשרו. זו פנטזיה".

בתגובה לדברים האלה של חברת הכנסת, השיבה נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ושאלה אותה: "בחלום שלך משמידים את זכרון יעקב? למה אמרת את הדברים האלה?". בתגובה, מראענה שבה ואמרה כי מתנצלת על הדברים: "אני מתנצלת. באמת. אני שוב חוזרת על הדברים. נולדתי כדי להיות גשר בין העמים. אני רוצה להיות חברת כנסת כי אני רוצה שיהיה טוב לכולנו".

"2 דקות מופלאות"

מראענה, תסריטאית ובמאית קולנוע, התמודדה לרשימת העבודה לבחירות הקרובות והגיעה למקום השביעי. אולם, זמן קצר לאחר מכן התפרסמו התבטאויות בעייתיות שלה מן העבר. בין היתר, תיארה את הצפירה ביום הזיכרון לחללי צה"ל כ-"2 דקות מופלאות", ודיברה בזלזול על יום השואה. בעקבות דבריה, חברים במפלגת העבודה קראו לפסול את מועמדותה. יושבת ראש העבודה מרב מיכאלי דווקא הגנה על מראענה, ובריאיון בגל"צ אמרה: "ממשיכים את ההסתה שהתחילו ב-1993 נגד רבין עד עצם היום הזה. אין הבדל בין מה שנעשה לאבתיסאם מראענה‎ לבין מה שנעשה לרבין".

בעקבות הסערה, מראענה התנצלה על דבריה ואמרה: "זה פוסט ישן ועלוב, היום לא הייתי כותבת אותו בכלל". היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהתנגד לפסילתה של מראענה, ציין בחוות דעתו את ההתנצלות: "המשיבה התייצבה בחדשות ערוץ 12 והסבירה בצורה בלתי מתפשרת את עמדתה, שלפיה מדובר באמירות מן העבר שאינן מייצגות אותה כיום". כעת, ההכרעה תעבור לבג"ץ ונותר לראות אם יותיר את הפסילה על כנה, או יאשר את התמודדותה.