על מי ימליצו חברי הכנסת של המפלגות הערביות לראשות הממשלה? אחרי הפגישה בין יאיר לפיד למנסור עבאס במהלך החג, גורמים ברע"ם אמרו הבוקר (שני), שהחלו מגעים עם הליכוד בתיווך יו"ר הכנסת יריב לוין. לדבריהם, פגישה בין הצדדים "צפויה ממש בקרוב". בש"ס הכריזו: "נמליץ על נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אתמול התכנסה מועצת השורא (החכמים) של התנועה האסלמית, שרע"ם היא נציגתה בכנסת, והחליטה על מינוי חברת הכנסת לשעבר אימאן ח'טיב (מס' 5 ברע"מ) לסגניתו של מנסור עבאס. מדובר בצעד תקדימי שאישה זוכה לתפקיד כזה בתנועה. עוד החליטה המועצה על הקמת צוות מיוחד למו"מ ועל הקמת מועצת שורא מורחבת בכל הקשור בקבלת החלטות.‎

איימן עודה בקלפי
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, בקלפי

ובזמן שברע"ם כבר מנהלים מגעים עם שני הצדדים, גם ברשימה המשותפת מתלבטים האם ועל מי להמליץ לנשיא כמועמד להרכבת הממשלה. היום ייפגשו ראשי המפלגה וחמישה מהם כנראה יתמכו בהמלצה על לפיד ומנגד, ח"כ סאמי אבו שחאדה מבל"ד צפוי להתנגד להמלצה על אחד מהמועמדים.

בש"ס לא ממתינים לפגישה עם הנשיא והבוקר כבר הכריזו שימליצו על נתניהו כראש הממשלה כפי שהתחייבו במערכת הבחירות. "ש"ס תפעל להקמת ממשלה ימנית בראשות נתניהו שתשמור על הזהות היהודית של המדינה ותפעל למען השכבות החלשות", נכתב בהודעה שפרסם היו"ר אריה דרעי. "ש"ס קוראת לכל מפלגות הימין, בעיקר לימינה ולתקווה חדשה, להתעלות מעל כל השיקולים האחרים ולהצטרף לממשלת ימין מלא".

יאיר לפיד (צילום: החדשות 12, החדשות12)
לפיד מנסה להשיג יותר ממליצים מנתניהו | צילום: החדשות 12, החדשות12

במהלך החג נפגש יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עם ראשי מפלגות, כולל מנסור עבאס, כדי להבטיח שיקבל את מספר הממליצים הגדול ביותר ולהקים ממשלה שמשתרעת מגדעון סער מימין ועד הרשימה המשותפת. בהמשך השבוע ייפגש לפיד גם עם נציגי הרשימה המשותפת.

על לפיד צפויים להמליץ 17 חברי מפלגתו, 7 חברי הכנסת של ישראל ביתנו, 6 הח"כים של מרצ - וככל הנראה גם 7 חברי הכנסת של העבודה. במצב כזה, ללפיד כבר יש 37 ממליצים - ואם גם גנץ וגם חברי הרשימה המשותפת ימליצו עליו - יהיו לו כבר 51 ממליצים.