אזרחי ישראל ילכו אל הקלפיות בעוד 36 ימים, בפעם השלישית בתוך שנה, ונראה שהשבוע שהחל היום (ראשון) יהיה אחד הגורליים במערכת הבחירות הנוכחית. פגישות עם נשיא ארה"ב, דיונים על תכנית מדינית חסרת תקדים וגם דיונים בבקשת חסינות של ראש ממשלה המואשם בשוחד – כל אלו צפויים להתרחש במקביל בימים הדרמטיים הקרובים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ראשון-שני:

כבר הבוקר המריא יו"ר כחול לבן בני גנץ לוושינגטון, שם ייפגש ביחידות עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ - ובנפרד מראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר שגנץ הודיע אמש במפתיע כי יפגוש את טראמפ כבר ביום שני, מיהרה סביבת נתניהו לפרסם כי נתניהו אף הוא ייפגש עם הנשיא באותו יום.

טראמפ ונתניהו אחרי הפגישה (צילום: CNN, חדשות)
צילום: CNN, חדשות

שלישי:

למחרת, ביום שלישי, יישאר ראש הממשלה בארה"ב לפגישה נוספת עם טראמפ, בעוד גנץ ישוב לישראל כדי להוביל את דיוני החסינות בכנסת. מליאת הכנסת תקיים בשלישי הצבעה על הקמת ועדת הכנסת, שעם הקמתה תדון בבקשות החסינות של חבר הכנסת חיים כץ ושל ראש הממשלה נתניהו.

רביעי:

ביום רביעי תדון ועדת הבחירות המרכזית בבקשות לפסילת התמודדותה של חברת הכנסת היבא יזבק מהרשימה המשותפת. על אף שוועדת הבחירות עתידה לפסול את יזבק, הדיון המכריע בעניין יתקיים בבית המשפט העליון.

היבא יזבק (צילום: איליה מלניקוב)
צילום: איליה מלניקוב

חמישי:

דרמה של ממש תחול ביום חמישי, כאשר ועדת הכנסת תפתח את הדיונים בבקשות החסינות. על פי לוח הזמנים שפורסם בשבוע שעבר, הדיונים בעניינו של כץ יתקיימו בשעות הבוקר, בעוד הדיונים בבקשת נתניהו יחלו אחר הצהריים. נתניהו צפוי לשוב ארצה באותו היום, אך ככל הנראה לא יספיק להגיע ולהיות נוכח בדיון. על כן, בליכוד צפויים לדרוש שהדיונים יידחו לשבוע הבא.

מבקש למצוא חלופה. השר כץ (צילום: FLASH 90, חדשות)
צילום: FLASH 90, חדשות

גורמים בכחול לבן אומרים כי אם לראש הממשלה חשוב להיות נוכח בדיוני החסינות שלו, הוא יכול להקדים את טיסתו חזרה מבלי לפגוע בפגישתו המתוכננת עם טראמפ. עם זאת, במפלגה מאותתים כי הם אכן שוקלים לאפשר דחייה של כמה ימים, כזו שלא תפגע בלוח הזמנים המתוכנן.