המתקפה של דרעי - וההבטחה: שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב הערב (ראשון) למתקפה של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בכנס בחירות של מפלגת ש"ס האשים דרעי את ליברמן בהליכה לבחירות נוספות - וטען כי יו"ר ישראל ביתנו כבר סיכם על הקמת ממשלת מרכז-שמאל בתמיכת הח"כים הערבים. עוד הבטיח לפעול בשיתוף פעולה עם הליכוד. ליברמן הגיב: "הסכנה המוחשית והמידית למדינת ישראל היא שדרעי, ליצמן וגפני ימשיכו בשוד הקופה הציבורית".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"יש סיכום בין ליברמן, גנץ, מרצ, המשותפת, עודה וטיבי!", הצהיר דרעי בכנס. "אני אומר לכם את זה באחריות ובידיעה ברורה. שקלתי הרבה אם להגיד את זה". עוד טען: "ממשלת שמאל-ליברמן-לפיד עם מרצ והעבודה שנשענת על המשותפת כבר תפורה ומסוכמת". - והתייחס בכך לדבריו של ליברמן, שרמז אמש בריאיון לחדשות סוף השבוע על ההרכב האפשרי של הממשלה הבאה.

אריה דרעי באירוע פתיחת קמפיין הבחירות של ש"ס (צילום: יהונתן ולצר, TPS)
דרעי באירוע פתיחת הקמפיין, הערב | צילום: יהונתן ולצר, TPS

"יש רק אשם אחד לכל המצב שהמדינה נמצאת, שמו אביגדור ליברמן", הצהיר. "כל האחריות למצב הזה מתחילתו ועד סופו זה הוא. היום אפשר לחשוף שמי שטירפד את כל הקמת ממשלת האחדות זה אותו ליברמן".

עוד טען: "מי שטרפד את הקמת ממשלת האחדות שיזם נשיא המדינה והיתה על סף סגירה, כמעט הכל היה תפור. ליברמן ישב עם גנץ ונתן לו תקיעת כף שלא תוקם ממשלה צרה. ובאותה שעה אני יושב עם השליח של ליברמן שבא להקים ממשלת ימין עם ליברמן על דעת ליברמן ועל דעת ראש הממשלה".

דרעי הסביר מדוע חשף את מהלכי יו"ר ישראל ביתנו. "ליברמן כבר לא חושש להיות שותף והרשימה המשותפת. אז מה יש לנו לעשות בבחירות? הפעם ליברמן אומר את האמת. לכן הפעם עכשיו הסכנה היא אמיתית".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב לדבריו של דרעי וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הסכנה המוחשית והמידית למדינת ישראל היא שדרעי, ליצמן וגפני ימשיכו בשוד הקופה הציבורית גם לאחר הבחירות. הם ימשיכו לפגוע בכלל הציבור הישראלי, ימנעו תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים. במקום להזרים כסף למערכת הבריאות ולתמוך בזוגות הצעירים, הם יזרימו תקציבים לישיבות, למשתמטים ולמערכת חינוך שמונעת מילדים לימודי ליבה".

"עכשיו הסכנה היא אמיתית"

יו"ר ש"ס הוסיף הבטחה: "ש"ס והליכוד יעבדו לראשונה בשטח יחד. נענתי לבקשת ראש הממשלה והעברתי להם את כל העזרה שהתבקשנו. העמדנו לרשותם את כל הידע והטכנולוגיה שיש לנו. אנחנו משתפים פעולה כי האינטרס שלנו והמשימה של הבחירות היא להגיע ל-61 מנדטים".

בהמשך נאומו הזהיר: "ממשלת שמאל כבר בפתח. היא רוקמת עור וגידים. בפעם הראשונה נלחמנו על קיומה של תנועת ש"ס, לא ספרו אותנו בסקרים. אבל אף אחד לא חשש שלא תוקם ממשלת ימין. גם בפעם השנייה ידענו שבסוף יהיה טוב ושלא נהיה באופוזיציה. אבל הפעם אם לא נעשה ממש מסירות נפש על ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל - תהיה כאן ממשלת שמאל עם שנאה לדת וליהדות". עוד הצהיר: "הפעם נשקיע הרבה יותר מאמץ בעבודה בשטח. גם נתניהו יודע שאם יש מישהו שהוא צריך לסמוך אליהם, זה אנחנו. ארץ ישראל זה שלנו בזכות אבותינו".

על תוכנית טראמפ אמר: "מודים לטראמפ. רואים את ההבדל בתקופה שלו לעומת התקופה הקודמת. הציג תכנית שלראשונה דואגת לביטחון ישראל. מרחיבה את הגבולות. ש"ס תומכת תמיכה מוחלטת בנתניהו שיידע לעשות את הדבר הטוב ביותר. אנחנו לא עומדים עם סטופר לראש הממשלה, הוא לא עומד למבחן מידי יום".