אירוע פתיחת קמפיין הליכוד אמש (שלישי) ונאומו של נתניהו כללו הצהרות על סיפוח בקעת הירדן וצפון ים המלח, וכן הבטחה לקדם סיפוח של כל היישובים הישראלים ביהודה ושומרון. כחלק מנאומו, הציג נתניהו סרטונים שונים שתוקפים את כחול לבן, ביניהם סרטון אחד - שלעג לגנץ באופן אישי על דיבורו. נתניהו הוסיף ועקץ את יו"ר כחול לבן: "פעם זה היה אנחנו או הם, היום זה אנחנו או אהההה" (עיכוב בדיבור). בארגון המגמגמים תקפו את התנהלות נתניהו וטענו כי הלעג "אינו ראוי ואינו מוסרי".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

נתניהו פנה לקהל במהלך נאומו והתייחס לכחול לבן: "כיוון שאנחנו בבחירות, אני חושב שראוי שנשמע, לאור ההישגים הכבירים שלנו, מה היריבים שלנו עשו בזמן הזה". לאחר מכן הפנה נתניהו לסרטון שהוצג על מסך גדול בו הובלט העיכוב בדיבור של גנץ במהלך הריאיונות שקיים.

נתניהו מחקה את גנץ (צילום: החדשות12)
נתניהו בנאום אמש | צילום: החדשות12

לאחר סיום הסרטון, שהוביל לצחוק ולעג בקהל, הוסיף נתניהו: "הבנתם? פעם זה היה או אנחנו או הם. היום זה או אנחנו או אהההה" (עיכוב בדיבור).

מנכ"ל ארגון המגמגמים בישראל (אמב"י), חנן הורוביץ, תקף הבוקר ואמר כי "החיקוי הלועג של רה"מ בנימין נתניהו לאדם שמגמגם הוא שפל ערכי ממדרגה ראשונה למערכת הפוליטית בישראל. עשרות אלפי אנשים שמגמגמים בישראל אשר מתמודדים יום יום, שעה שעה, באומץ רב מול מציאות עוינת, אינם מושא ללעג, אלא לגאווה! כל לעג על גמגום, בין אם הוא מתייחס לאדם שמגמגם או שהוא נועד לתייגו ככזה, אינו ראוי ואינו מוסרי".

עוד הוסיף: "הניסיון להציג פוליטיקאי כאדם שמגמגם כדי להשמיץ אותו וכדי ללעוג לו מעורר דאגה. מה נאמר לאלפי ילדים וילדות שמגמגמים שרואים את ראש הממשלה שלהם לועג לבעיית הדיבור שלהם בשידור חי? אנחנו מפצירים ברה"מ נתניהו ובכל הפוליטיקאים: השאירו את הגמגום מחוץ לקמפיין הבחירות".