האם בליכוד יצליחו לגייס עריקים מגוש המרכז-שמאל? ממפת המנדטים הנוכחית עולה שכדי להקים ממשלה יצטרכו בגוש הימין לגייס לשורותיהם או את ישראל ביתנו או חברי כנסת מכחול-לבן או העבודה-גשר-מרצ. כרגע נראה שישנן שתי חברות כנסת מרכזיות על הכוונת: עומר ינקלביץ' מכחול-לבן, ואורלי לוי-אבקסיס מגשר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בשיחה שקים נתן אשל עם אדם מהמגזר החרדי במהלך סיבוב הבחירות הראשון, ניסה אשל לשכנע אותו לגייס את ינקלביץ' לשורות הליכוד. "אני כבר יודע שדיברו איתה שהיא תקבל ראשות ועדה חשובה שתטפל בחרדים", אמר. "שהיא לא תהיה סתם חברת כנסת בלי משמעות שם, אלא תציל את היהדות החרדית: ברור שאנחנו נצטרך להיכנע במשהו לליברמן, והיא יכולה לעצור את זה".

"היא עדיין חרדית – היא הולכת עם מטפחת ועם חצאית קצרה, אבל עדיין הבעל שלה חי בקהילה חרדית ומתפלל בבית כנסת עם חרדים", הוסיף אשל. "הוא לא ילך נגד החרדים". ינקלביץ' דחתה את ההצעה על הסף, וגם היום מתעקשת שאין סיכוי שתיענה להצעה דומה.

בליכוד הסיקו את מסקנותיהם, וכיום מבינים שיש להציע לעורקים פוטנציאליים תפקיד שר לכל הפחות. מהמקום הזה נולדה יוזמת החקיקה של ח"כ מיקי זוהר, שתאפשר לחברי כנסת שעורקים לקבל תפקידים בכירים ומקום מובטח בכנסת העוקבת.

נתן אשל מסר בתגובה לפרסום: "מעולם לא דיברתי ולא פגשתי את חברת הכנסת עומר ינקלביץ'. פנו אלי מאדמו"ר חשוב ועד חברה אישית של עומר בהצעה להביא אותה. לא פגשתי אותה ולא נקפתי אצבע בשום צעד מלבד לשמוע את המתווכים שהגיעו אלי. אני בוודאי הייתי שמח על כל ח"כ שהיה מתפכח והיה עובר לליכוד גם היום, אבל ממני לא יצאה כל הבטחה או שידול".

בתוך כך, בליכוד מקווים להצליח לגייס לשורותיהם את אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר מפלגת "גשר". בטיוטת ההסכם שלה עם עמיר פרץ נכתב כי היא אינה יכולה לבצע מהלך פוליטי ללא מפלגת העבודה – אולם בהסכם הסופי והחתום הסעיף אינו מופיע. עם זאת, חשוב להדגיש כי ללוי-אבקסיס מחויבות גדולה לפרץ, מעבר לרמה האישית: בהסכם בין השניים פרץ כיסה את חובותיה מהבחירות בהן גשר לא עברה את אחוז החסימה, וכן מימן לחלוטין את מערכות הבחירות המשותפות שלהם.