שבוע לפני הבחירות נראה כי מצבו המשפטי של נתניהו חוזר לסדר היום, לאחר שנשאל האם יקדם את החוק הצרפתי שימנע את העמדתו לדין וישתמש ב-61 המנדטים במידה וייבחר. בתגובה נתניהו לא שלל זאת באחד מהראיונות שנתן והוסיף: "לא עסקתי בזה בכלל וכשנגיע לגשר נראה מה נעשה. הדבר שאני רוצה כרגע לעשות זה להגיע ל-61".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מילותיו של ראש הממשלה כבשו את הכותרות ובסביבתו הבינו את פוטנציאל הנזק. לכן, ביתר הראיונות נתניהו היה נחרץ כי לא יעשה זאת. בינתיים בכחול לבן מודאגים מהסקרים האחרונים שמראים כי הליכוד חזר להוביל והזהירו את הבוחרים שלהם כי אם לא יצאו להצביע - נתניהו יישאר על הכיסא לעוד שנים רבות.

לצד הצהרותיו החוזרות של נתניהו, שאמר שהוא לא צריך 61 מנדטים, המסר של הליכוד בשבועות האחרונים היה - שזה בהישג יד. כדי לעשות זאת נראה כי בליכוד מכוונים לאורלי לוי אבקסיס, אותה הם מכנים החוליה החלשה ומגדירים אותה כמפלגה נוספת שיכולה להצטרך אליהם.

"תנו לי להמשיך לעסוק בעניינים שלי ושהם יתעסקו בחלומות שלהם"

אם מישהו מתפצל ממפלגתו אחרי הבחירות הוא לא יכול להתמנות לשר ולהתמודד במפלגה קיימת בבחירות שלאחר מכן ולוי כבר למדה זאת על בשרה. לטענות היא התייחסה בזלזול מוחלט ואמרה כי מדובר בספינים וחלומות: "תנו לי להמשיך לעסוק בעניינים שלי ושהם יתעסקו בחלומות שלהם".

מעבר לכך במפלגת העבודה טענו כי הליכוד הציע להם להצטרף אליהם כבר מספר מפעמים בעבר - אך הם לא נשברו וכך גם יהיה הפעם. במקביל, עובדים בליכוד על מהלכים נוספים הנוגעים למגזר הערבי. במפלגה שוקלים הכרזה על תוכנית למיגור הפשיעה ואולי על ביטול חוק קמיניץ. מטרת המהלכים היא לדכא את ההצבעה במגזר, אחרת נתניהו עלול להיות בבעיה ולא יהיה לו סיכוי להגיע ל-61 מנדטים.