המצביעים שחזרו לליכוד ואחוזי ההצבעה שהוכפלו במגזר הערבי: נתונים שנחשפים היום (רביעי) מראים את השינויים המרכזיים בסבב הבחירות האחרון לעומת הסבבים הקודמים. בין המגמות המרכזיות: עלייה חדה באחוזי ההצבעה במגזר הערבי, מעבר מישראל ביתנו לליכוד ונטישת מצביעי העבודה-גשר-מרצ לטובת כחול לבן - כל המספרים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

המפלגה היחידה שהגדילה את כוחה מחוץ לגוש הימין: הרשימה המשותפת

הנהנית העיקרית מהעלייה באחוזי ההצבעה ביישובים הערביים היא הרשימה המשותפת. הנה לדוגמה, ביישוב הצפוני ג'סר א-זרקא, שיעור ההצבעה עמד בבחירות מועד א' על 22 אחוזים בלבד, במועד ב' הוא כבר כמעט הוכפל ל-42 אחוזים, בעוד שבמערכת הבחירות הנוכחית כבר 56 אחוז מהתושבים הגיעו לקלפי.

נתונים דומים ניתן לראות באום אל-פחם, שם 45 אחוזים בלבד מהתושבים הצביעו במועד א' של הבחירות, במועד ב' הגיעו כבר 51 אחוזים לקלפי ובסבב הבחירות האחרון - אחוז ההצבעה ביישוב עמד על 63 אחוזים.

גם בכפר קרע ניתן לראות מגמה דומה, שם בסבב הבחירות באפריל אחוז ההצבעה עמד על 47 אחוזים בלבד, בסבב ב' הוא זינק ל-65 אחוזים ובבחירות האחרונות, כבר 72 אחוזים מהתושבים יצאו להצביע.

מליברמן לנתניהו: המצביעים שעזבו את ישראל ביתנו

בעוד שבסבב ב' של הבחירות, הליכוד שם לעצמו למטרה "לשתות" את הקולות של ליברמן, דווקא במערכת הבחירות האחרונה נרשם הישג כזה למפלגת השלטון. בשכונת כוכב הצפון באשקלון נרשמה ירידה של 8 אחוזים לישראל ביתנו, ומנגד הליכוד רשם עלייה של 8 אחוזים באותה השכונה.

גם בגני אור באור עקיבא התרחשה מגמה דומה – הליכוד עלה ב-6 אחוזים, בעוד שישראל ביתנו ירדה במספר זהה של אחוזים. בשכונת רמת רבין בכרמיאל נרשמה עלייה של 6 אחוזים בקרב מצביעי הליכוד, ומנגד ישראל ביתנו ירדה ב-6 אחוזים באותה השכונה.

תל אביב נטשה את מפלגת העבודה

אחד ממעוזי כחול לבן הגדולים ביותר היא תל אביב, בה נרשמה עלייה בקרב המצביעים למפלגה בסבב הבחירות האחרון, בעיקר על חשבון מפלגת העבודה-גשר-מרצ. אחת מהירידות החדות למפלגה של עמיר פרץ, אורלי לוי-אבקסיס וניצן הורוביץ נרשמה בשכונת שרונה בתל אביב, שם ירד אחוז ההצבעה למפלגה ב-18 אחוזים – בעוד שיעור מצביעי כחול לבן עלה ב-15 אחוזים באותו מקום.

מגמה דומה ניתן לראות במעוז אביב בת"א, שם נוספו לכחול לבן 12 אחוזי הצבעה, בעוד בעבודה-גשר-מרצ נרשמה ירידה של 15 אחוזים בשכונה. בפלורנטין ירדה העבודה ב-10 אחוזים, ומנגד כחול לבן עלתה ב-7 אחוזים באותה השכונה.

גם בצפון החדש בתל אביב המצביעים עזבו את העבודה-גשר בשיעור של 9 אחוז, כשהעלייה באחוזי ההצבעה באותה המקום עבור מפלגת כחול לבן עלתה ב-8 אחוזים.